onsdag 10 augusti 2016

Tydligen så kan jag skapa med trä också! ;)

Lite stolt känner jag mig allt...


Stolt över mina växtstöd som jag knåpat ihop, alldeles själv! 


När vi var på Carl Larssongården i Sundborn, så hade de så fina växtstöd som man kunde köpa. De visades tillsammans med Mårbackapelargoner. Och jag som var så stolt över mina Mårbacka där hemma, föll lite för de där fina växtstöden. Lite "allmoge" var det allt över dem, och den gräsgröna färgen som deras hade, var lite "too much allmoge" för min smak... 

Så jag tog med mig idén hem, istället för att köpa de där gröna. Tänkte att jag gör egna istället. I en färg som mer passar in här hemma i Villa Wiker. Dessutom tänkte jag att det blir mycket billigare att göra dem själv ;) 
Jag fick några spillbitar av Mannen i mitt liv. Några "remsor" som blivit bortkapade från någon bräda. Sen sågade jag till dem i lagom bitar. Två långa och två korta till varje växtstöd. 

Jag målade dem i vitt med färg som vi redan hade hemma i förrådet, och så surrade jag ihop dem med snöre som också fanns i gömmorna. Ni hör ju, växtstöden blev ju typ gratis! Sådärja, sparat några hundralappar. 

Åtminstone så tyckte jag att det blev riktigt bra. Nu behöver jag inte vara orolig över att pelargonerna viker ner sig och går av! Jag knöt fast dem lite lätt med snöre i växtstöden. 

Så tydligen kan jag skapa med trä också, inte bara med tyg.... ;)


Maria 

14 kommentarer:

  1. Så söta och riktigt allmoge. Kul med lite DIY projekt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Visst är det kul att småsnickra lite.. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Ja visst kan du det :-)
    Å superfina blev de!!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jättefint och vad roligt att du blev inspirerad av Carl Larssongården :-). Vi är hemkomna från vår västkusttripp och jag förstår verkligen varför ni så småningom vill ha ett hus där. Det är så otroligt vackert. Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Bra där Maria, och vitt är snyggare än grönt!!!!! Fanns mycket av dagens mode i inredningen i Sundborn!!
    Stora kramen från Kate

    SvaraRadera
  6. Blev ju hur fint som helst och visst känns det alltid sådär lite extra när man fixat det själv. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Så fina de blev, duktig du är på att fixa! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jättefina, ska spara det här projektet i min "göra mapp"
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Jättefint. De är kul att ha projekt. Kram Jannice

    SvaraRadera
  10. Jamen hur fint som helst! Tänk så enkelt det kan vara ibland och ändå bli så fint!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Det blev jättefint och "hemnagjort" är alltid snyggare än köpt tycker jag. Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Det blev jättefint och "hemnagjort" är alltid snyggare än köpt tycker jag. Kram Eva

    SvaraRadera
  13. I det enkla bor det vackra kan man sammanfatta detta tycker jag.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...