fredag 5 augusti 2016

Mysdag med Norrtäljeutflykt och familjemiddag

I Onsdags tog vi en tur till Norrtälje.


Vi har haft svärföräldrarna här hos oss några dagar denna vecka, och svärmor hade aldrig besökt Norrtälje (som ligger typ 5 mil härifrån) så vi tog en tur dit i onsdags.
Lillprinsens pappa har börjat jobba igen efter semester så Lillprinsen och hans mamma åkte också med. Och Minstingen passade på att följa med för att övningsköra. Så var det jag, Mannen i mitt liv och svärföräldrarna såklart.
Vi fick en riktigt mysig utflykt med god "bricklunch" i hamnen. Jag tog en bricka med lax och rökta räkor. Mmm, så gott. Och en färskpotatissallad till. Så fräscht och gott!
Vi strosade runt på Norrtäljes gator och kikade in i en och annan mysig butik.

En sådan där lugn och skön utflykt. Norrtälje är en fin liten sommarstad. (Ja, jag har bara varit där ett par gånger tidigare och det har varit sommarhalvåret)

Vi tittade på konst lite här och där i vattnet...
Bara kopplade av helt enkelt. Och sen på kvällen ställde vi till med familjemiddag. Där alla var samlade! Till och med "någons vän" var med, och det var fullt runt köksbordet här hemma i Villa Wiker! Sedan hamnade "grabbarna" vid någon fotboll vid tv´n. Fem killar i åldern ca 8 mån till 71 år... Vi "tjejer", vi babblade på och småpratade i uterummet vi. 

Så himla trevligt! Tokgillar sådana här dagar! 



Maria

4 kommentarer:

  1. Mysigt. jag gillar verkligen Nortelje synd bara att det är så himla trångt där på sommaren. Ha Ha! Sist jag var där så kollade jag in Lottas utställning och åt gott på åtellet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Och underbart väder fick ni också. Norrtälje är verkligen mysig på sommaren. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Låter som en urhärlig o mysig dag!
    Opretantiöst och härligt!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag! Så mysigt. Hmm, Norrtälje. Har ju åkt igenom Norrtälje ett antal gånger, och typ stannat till, men jag har nog knappt tagit mig tid att faktiskt gå runt där. Bra tips!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...