fredag 19 augusti 2016

En ledig fredag...

Det går fort, typ swisch, så är en ledig fredag över...


Snart övergår denna sena fredagskväll i midnatt, lördag... men det har varit en hel fredag, en ledig dag. Trotsade regnet imorse och satte på mig ett par kilklackar, när jag drog iväg för att uträtta en del saker. (Skorna kommer från Esprit/Ellos, byxorna från Dobber/MQ, skjortan från Gant, jackan är min snygga regnjacka från Didrikssons inköpt i Grundsund, och väskan är från Lauren Ralph Lauren om någon undrar) Och faktiskt... det blev lite sol också!

Hade lovat Minstingen att köpa ett regntäcke till Egon, och eftersom hon hade sovmorgon till 9:45, så passade det ju rätt bra att skjutsa henne innan. Jag blev lite tidig till Hööks och passade på att ta en medhavd förmiddagskaffe, medan jag hängde på låset.  Gillar att vara effektiv ;) Hööks, måste helt klart vara den affär som jag spenderat mest pengar i denna sommar!? 
Sedan bar det iväg till stora köpcentret för att fortsätta uträtta ärenden. Att vara ledig fredagar, innebär ju att man går miste om den där fredagskänslan, som alltid infinner sig på mitt jobb... Kan säga att jag fick den i alla fall. Den där fredagskänslan, när man "helghandlar" bland alla andra som är ute i samma ärende. Ja, den känslan är speciell för mig. Handla hem lite "fredagsgott" och gå runt där och känna sig "helg-glad". Ja, jag vet, jag är lite tokig... Får till och med lite "spritt i kroppen" när jag hör någon speciell låt spelas i butiken... Känner livet i mig... 
Känner mig med ens "fredagsladdad" till max och spelar musik på alldeles för hög volym i bilen, på väg hem... Sånt jag verkligen kan njuta av när jag kör själv. (Får också lägga lite band på mig, för att inte köra för fort...;)
Hem och packa upp sakerna. Förutom matkassar så fick jag med mig lite annat också. Kunde ju till exempel inte låta bli att "mormorsshoppa" på Lindex. De hade ju dessutom kampanj nu "handla för 400kr barnkläder, så får du 100 kr rabatt". Tips, tips! Så klart slog jag till på en fin jacka till Lillprinsen. Toppade med två par strumpor för att komma upp i 400... Minns när den typen av jacka var poppis på 90-talet, när mina egna barn var små... Då kallades de "stalljacka". Kanske är det så nu med? Kändes passande i alla fall ;)
Köpte lite "må-bra"-produkter från Rituals också. Fotscrub och fotkräm, samt lite "dofta gott". 

Så köpte jag mig en tröja på MQ, som jag tittat ut på nätet. En mycket användbar ganska tunn tröja i en härlig beige färg. Passar perfekt utanpå den där Gant-skjortan jag hade på mig. 

Efter att ha ätit lunch i form av en thai-kub, så tog jag ett varv med dammsugaren innan jag hoppade in i bilen igen. Dags att hämta Minstingen vid skolan. Hem och äta mellanmål och åka igen...

Byta kläder och sedan en kvarts bilfärd och vi är framme vid stallet. Egon står i hagen och ska fixas iordning för att ridas. Det var en mycket lerig häst som kom och mötte upp oss denna eftermiddag...

Minstingen fick slita en halvtimme med att få honom ren. Han gillar inte att stå i spolspiltan ännu (är lite feg för alla nya saker, på nýa stället) så det var borste som gällde. Och jag som hela tiden tyckt att han haft så kort man, kunde se fördelen med det... ;) 


Men till slut så var han respektabel för att tas ut på ridbanan. Idag var det träning med bommar på marken, och de var lite lite läskiga första gången han skulle gå över dem. Minstingen red typ en timme, och jag satt vid sidan om och drack medhavd kaffe. Efter en stund dök även Mannen i mitt liv upp för att hälsa på Egon. Ja, jag fick faktiskt en puss som hälsning, jag... 


Efter tre timmar i stallet kom vi hem till ett uterum uppdukat med räkor och annat smått och gott. Och efter det blev det champagne ute i badet. Något vi missade förra fredagen, då vi var iväg och köpte Egon. 


Å här är vi alltså nu! Nybadade, nyduschade och på plats i sängen... (Mannen i mitt liv ser på fotbollen och jag bloggar...) En ledig fredag till ända... God natt!



Maria


5 kommentarer:

  1. Härlig och innehållsrik fredag. Jag sannar att sitta i stallet och bara njuta. Hoppas du får en underbar lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härlig och innehållsrik fredag. Jag sannar att sitta i stallet och bara njuta. Hoppas du får en underbar lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men vilken härlig fredag du hade..min var inte så tokig heller...även om jag inte alls fick sådär mycket gjort...;)
    Å prixis en sån tröja som du köpte ligger i min garderob också...haha...det verkar som om vi har en å annan klädtrasa lika-samma..;)
    Ha en toppen lördag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Oj vad du hann mycket på din lediga fredag! Kan tänka mig att det är riktigt härligt med de där dagarna.

    Ha en fin söndag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg med massor shopping och djur... Mysigt! Älskar djur ♥

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...