tisdag 9 augusti 2016

Så ambitiöst med tygservetter...

Jag tycker att det är något "extra" att duka med servetter i tyg...


Jag har en uppsättning i jeanstyg från Newport, och en uppsättning i grått, som jag tokfyndat på Hemtex. 

Men så blev jag så sugen på att ha rutiga. Blå-rutiga till köket. Tänkte att jag kunde väl sy dem själv? Köpte rutig metervara i ljusblått och vitt. Samma tyg som återfinns i kuddarna jag sydde till kökssoffan. 


"Det var ambitiöst", tyckte svärmor som menade att det finns så snygga pappersservetter... ;) Men jag som gillar att duka med servetter i tyg, tyckte det var smart och ekonomiskt som fick ut nio stycken servetter av en tygbit för 150 Kr. Superbilligt eftersom de mycket väl kan ligga på dryga hundralappen styck i fina butiken...  
Så någon timmes jobb senare så har jag nu blå-vit-rutiga servetter att duka med. I tyg... 

För visst är det väl en speciell känsla att använda servetter av tyg i dukningen? 


Maria

7 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt. Ser så på riktigt ut med tygservetter tycker jag.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Absolut! Jag håller med. Så lyxig känsla att ha tygservetter. Snyggt med blåvit rutiga. Jag har hittat några på loppis och köpt utomlands. Använder gärna dem på bjudningar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Lyxigt och så fina! Jag använder de dock inte för kag är för lat för att stryka dem sen:) kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vad himla fint! Härligt med tygservetter. Har en drös här hemma :) Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygga och så lyxigt! Dukar någon med tyg servetter så vet man att någon ansträngt sig extra mycket. För det är ju pyssel med strykning. Ser mkt mer inbjudande ut också. Älskar tygservetter och även jag har en drös :)

    SvaraRadera
  6. Jaaaa, det håller jag absolut med om!Superfina verkligen :)
    Å så sant, det tar ju inte så lång tid och det kan ju jag med fixa till faktiskt :))
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Här är en till som gillar tygservetter!
    Å galet bra att sy dem själv..duktiga du!

    Jissses så mycket ni hann med på er semester...maaaassor av skoj o mys ju.
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...