söndag 21 augusti 2016

Mycket lantluft blir det...

Oj så mycket lantluft vi får nuförtiden! 


Typ halva dagen igår, spenderades i stallet hos Egon. Och imorse var vi uppe med tuppen (eller till och med före, faktiskt ;) för att skjutsa dottern till det där 4 H-stället hon jobbat och varit "medryttare" på. Jag trodde hon hade sitt sista pass förra helgen, men det var sista ponnyridningen, idag var sista "djur-skötar-passet". 

Vi drog iväg strax efter sju redan, och eftersom det blev tomt hemma, tog vi Ferry (lilla vovven) med oss. Vi behövde göra en sväng förbi stallet först, därför åkte vi väldigt tidigt. Vi hade missat att kolla vädret igår, och det visade sig att det skulle regna idag, så vi behövde lägga fram regntäcket åt Egon, så den som skulle släppa ut på morgonen, kunde lägga på honom det. 

Vi visste ju inte om han var ute, då hade vi fått sätta på honom det ute i hagen, men nu gick det fort att bara lägga fram det. Så vi var lite tidiga till nästa ställe. Jag hade packat med kaffe och frukostmacka (tokgillar att fika ute...) så vi fikade på det och sedan passade vi på att titta lite på djuren. 

Och på alla nappar som barnen lämnat till kaninerna när de själva slutat med dem ;) (Nej, kaninerna får inte bita i dem, utan de hänger på väggen bara)


När vi kom hem, passade jag på att ta lite soff-tid och kollade på Ernst från förra veckan, då vi for iväg och hämtade Egon. Och efter det, så blev det lite trädgårdstid. Tagit upp maskrosor och annan skit, tills "ogräsupptagaren" gick i delar... 


Lunchen är avklarad (blir tidig lunch, när man kliver upp tidigt) och jag har ägnat en timme åt MIN hobby. Symaskinen... Har inte haft tid för det på ett tag... 


Nu ska jag strax åka och hämta upp dottern, förhoppningsvis köpa ny "ogräsupptagare", och sedan blir det ännu mera lantluft. I stallet, hos Egon...



Maria



3 kommentarer:

  1. Härligt med lantluft!!
    Det kan man inte få för mycket av.
    Roligt sommarjobb hon haft. Verkade det som i alla fall....
    M har jobbat i ett stall i sommar, som hon nog kommer göra praktik i sen efter höstlovet.
    Nu har hon åkt tillbaka till skolan. Sista året sen student. Vart tar tiden vägen.....??

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Älskar lantluften..fast ibland luktar det lite illa.. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Vad går upp mot lantluft och att få umgås med alla djuren. Hur mysigt som helst tycker jag!
    Nu måste jag scrolla ner mer för att läsa om Egon..!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...