måndag 8 augusti 2016

Semestern slut, arbetsveckan igång!

Jaha, så var första arbetsdagen avklarad...

Därmed var fem veckors ledighet över för denna gången. Det har varit fem underbart sköna veckor. En semester som inleddes med ett besök på Fjäderholmarna, och som ju självklart avslutades där också ;) 
 Där emellan har det hänt en hel del. Jag ägnade min första vecka åt att storstäda huset (och jo, det syns nog faktiskt fortfarande att jag gjorde det ;) medan Mannen i mitt liv jobbade och slet för att försörja sin hustru och barnen ;) Storstädning i egen takt varvat med lite annat, det funkar toppen för mig.


När Mannen i mitt liv också fick semester drog vi till Dalarna och semestrade i stugan. Vi hade en heldag med fina vännerna ute på deras sommarställe. En härlig dag med många skratt och mycket livssnack. 


Vi tog en roadtrip i Dalarna och besökte både Dalahäst-tillverkning , keramikfabrik och Carl Larsson-gården.


Något hände med mig på den där Dalarnasemestern... Jag köpte med mig allmoge-keramik och inspirerades av Carl Larsson-gården. Kanske blir det mer allmoge mixat med vårt New England här hemma? Och faktiskt så blev det en till semestertripp till Dalarna i år. En halv vecka bägge tillfällena. Så mysigt att hinna träffa många nära och kära där borta.


Vi har även fått lite gjort här hemma mellan våra små resor. Målning, snickring, röjning och fix i förråd m.m... Och så har vi ju haft tid att bara njuta och koppla av också. 
Den längsta resan blev vår tripp ner till Göteborg och Bohuslän. 

Mysiga dagar på tu man hand. 


Vi upplevde det fantastiska Hotell Pigalle ännu en gång. Hett tips att boka deras "Intimately Sundays". Ett paket med både  fyrarättersmiddag, logi och frukost för under tusenlappen per person. 


Helt klart det mysigaste hotell jag bott på! 

Efter ett par dagar i Göteborg och dess stadspuls, så drog vi vidare för några dagar i Smögen... Vi besökte ju även Hunnebostrand och Grundsund. Men det var i Smögen vi bodde. Vår längtan efter ett eget hus, ett andra hem i Bohuslän... Ja, den längtan blev ju verkligen inte mindre...


Vi fick verkligen några fantastiska dagar och han träffa de nyfunna  vännerna för en förmiddagsfika. Vi köpte färska räkor och njöt av livet sittandes  på en klippa. En underbar resa som avrundades med att Minstingen kom ner med tåg och vi åkte runt och "testade hästar". Ett nytt kapitel i vårt liv är på väg att skrivas ;) 

Hemma har vi umgåtts mycket hela familjen samlad, det har varit mycket kärlek och glädje denna semester känns det som. "Någons vän" har kommit in i familjen och det har varit många tillfällen då vi samlats till familjemiddagar. Mitt i allt så nåddes jag av att en person som haft en plats någonstans i mitt liv, lämnat livet på jorden alldeles för tidigt. 
Min kärlek till min familj kanske inte blev starkare (för det går nog inte!?) men nog påminns man i sådana stunder om vad som är viktigt i livet. Viktigt att leva sitt liv och ta vara på det. Beslutet att låta dottern bli med häst kändes helt plötsligt hur självklart som helst. Ja, det är ju så klart något vi pratat om hela våren, men plötsligt så försvann det lilla tvivlet som fanns inuti mig, och jag kände att va sjutton... Livet är för kort för att inte våga... 

Ja, det har verkligen varit en fantastik ledighet med en och annan insikt, en hel del sol, mycket kärlek, avkopplande klipphäng och mycket annat...



Maria




6 kommentarer:

  1. Härliga bilder som verkligen talar för att det varit en toppensommar. Skönt att ha med sig i bagaget inför en tuff höst. Jo jag gillar klara fina dagar i september men sen... Hua i november. Då får man tänka på allt kul man haft. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin semester ni fått och vädret har ju varit kanon också. Sommaren är inte slut! Nästan hela augusti är kvar och en bit in i sep kan ju med bjuda på sommar dagar :)

    SvaraRadera
  3. Härlig semester ni har haft. Då är det ganska ok att börja
    jobba igen :)
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så härligt att blicka tillbaka på en så fin semester :)
    Jag börjar på torsdag... Åååå, det är ju sååååå skönt att vara leeeeeedig ju! Känner att jag blivit så bra på det nu;-)
    Underbara sommarminnen i dina bilder:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk semester ni har haft och så mycket ni har hittat på. Minnen att leva på när vintern knackar på dörren. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar semester! Så lyxigt med fem veckor på raken. En dröm för mig!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...