måndag 29 augusti 2016

Att vara mormor

I helgen lånade vi den här lilla godingen!


Hans mamma och pappa behövde få måla om där hemma i lugn och ro ;) Så Lillprinsen fick vara hos mormor och morfar ett dygn. 

Det är så härligt att ha förtroendet att få låna honom. Så roligt att få skämma bort honom med tid, kramar, vänliga ord och kanske en och annan sak. Vettiga saker som "lära-gå-skor" av bra kvalitet...

Så härligt att se honom kunna stå själv och den där blicken man får... obetalbar! 

Dela hans glädje över ett bad innan läggdags... Skämma bort honom med onödiga men roliga badankor och andra badleksaker... 

Mysigt att stolt få "visa upp honom" bland folk... Släpa med honom på stallhäng. (Det har ju blivit en hel del av det, sista tiden) Se hans fascination inför hästarna! 


Det är verkligen fantastiskt att få vara hans mormor! Så är det ju så skönt att vara en så pass ung mormor, som jag är. Att känna att man har ork att ha ansvar för honom ett dygn eller så. Jag är ju inte äldre än att jag egentligen skulle kunna ha ett eget barn i den åldern han är! ;) 

Men det känner jag att jag inte skulle vilja. Jag är så nöjd med att ha fått alla våra barn före 30 års ålder, med marginal. Så skönt att få barnbarn tidigt i livet. Var sak har sin tid, liksom ;)

Det är så härligt att vara med och se hans nyfikenhet på saker runt om!

Få vara med och dela hans upptäckter, det är stor glädje och lycka! 

Hans små upptåg som ger mig glada skratt... som till exempel när han självmant kröp in i hundburen, som han var med mig och köpte... sådana saker ger mig ett gott skratt... och det är ju bara bra för hälsan! 

Det där med att barnbarn är livets efterrätt... Det stämmer! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Mysig tid ni har.

    Men oj, de där lät läskigt att den exploderade :o

    SvaraRadera
  2. Å så himla härligt!
    Å han e ju söt som socker lille godingen :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara hur mysigt som helst. Roliga bilder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mysigt ni haft!

    Alla små har flyttat. De 2 sista fick nya hem i lördags. Ena ända till Jönköping. Känns bra att de alla fått nya hem.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vilken gosing! Jag tänker på min mamma, hon var 48 när hon blev mormor (och sen kom några barnbarn till så när hon var 51 som mig så hade hon tre st) och sen var hon 71 när hon blev farmor. Förstås jättestor skillnad i ork att göra saker. Det var ju min sladdbror som fick barn, mamma var 39 när hon fick honom. Idag får ju många barn mycket senare i livet, så klart att det här med barnbarn blir nåt helt annat, en del kanske inte alls hinner uppleva det. Själv hoppas jag få vänta ett bra tag innan det är dags för barnbarnen - de har mycket de ska uppleva mina ungar innan det är dags, ja framförallt att hitta en bra medpartner - det känns som viktigast av allt ;) Roligt att läsa om er nya familjemedlem hästen förresten!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Åh lille sötnosen. Så gullig han är som vill vara i vovvens bur. Förstår att det måste vara underbart att ha ett litet barnbarn :) Kram SUss

    SvaraRadera
  7. Åh hur söt kan man vara, längtar tills jag får barnbarn men det dröjer nog...kram

    SvaraRadera
  8. Alltså den där bilden när han gosar med kudden i buren!!! Så gulligt! Kan tro att ni är lyckliga!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...