tisdag 23 augusti 2016

När man blir "hästvakt"

Att ha häst...


Det är ju verkligen en stor grej. Hästen måste motioneras (ja allra helst varje dag) och det ska packas iordning hökassar och en massa annat. Varje dag. Även när hästägaren är upptagen med annat... 


Som ikväll. Då var Minstingen på "Riskettan" på körskolan och jag och Mannen i mitt liv fick rycka in och fixa Egon. Utrustade med en lång "to-do-lista" så drog vi iväg till stallet efter middagen. Mannen i mitt liv är inte alls rädd för hästar, även om han för den skull inte är direkt hästvan... Men han hade inga problem med att sätta på grimma och grimskaft och leda Egon från hagen in till boxen. (Han har mer "problem" med att synas på bloggen, därför fick han bli ett "spöke", så ingen ska se att det är han ;


Med fickan laddad med hästgodis, satte han igång att kratsa hovar och borsta. Det klarade han galant! Jag blev beordrad att packa hökassar, hämta det ena och det andra och fylla på vattnet. Lite väl kaxig tyckte jag att Mannen i mitt liv blev när han talade om VAR och HUR jag skulle fylla på vattenhinken... Men hallå! DET klarar jag väl av! Har nog gjort det minst lika många gånger som han! ;) 

Mannen i mitt liv tänker att han ska lära sig att rida Egon, men än så länge fick det räcka med att leda honom runt på ridbanan ett antal varv. Säkrast, då Egon kanske får för sig att "busa till det lite" ;) Ny som han är med oss, och hans matte inte var med... 


Så kan det vara när man plötsligt blir hästvakt. 



Maria

9 kommentarer:

  1. Spännande med att vara hästvakt. Jag hade önskat jag jag var en hästtjej eller tant för det verkar vara så mysigt. En vän och jag har funderat i flera år på att börja i en vuxenridskola.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en hel del som ska göras. Kan tänka mig att det är lite kul också om man har intresset. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Mycket jobb med häst, vad bra att ni kan hjälpa dottern när hon har annat. Fina bilder på hästhagen. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Hua, jobbigt värre. jag skulle då inte vilja var hästägare. Roligt spöke. Ha Ha! Kraaam pia

    SvaraRadera
  5. Mycket jobb är det med Häst men mysfaktorn kompenserar. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Mycket jobb är det med Häst men mysfaktorn kompenserar. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Haha, oj! Mycket att rodda med!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hahahaa...men det är väl TUR att han får bestämma någonstans...hehe...
    det ser ut som ni hade en underbart mysig kväll.
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...