söndag 18 december 2011

Julpyssel

Temat hos Fabriken  December månad är "julpyssel". Detta blir mitt tredje bidrag, och därmed kan jag ansöka om medlemskap ;)

Julpyssel kan ju vara lite av varje, tycker jag. När jag var liten så var det julpyssel med flirtkulor, filt, sadelgjord, snögubbehattar, träplattor, silkespapper, toarullar, stickade tomteluvor på metervara... m.m .m.m... som gällde ;)
Så här i vuxen ålder så har julpysslet bestått av en mer textil karaktär ;)

Ett bulligt hjärta av ett vackert jultyg till exempel. Det här hjärtat pryder mitt svarta vitrinskåp.


En annan variant av tyghjärta. Såna här hade jag fäst på mina förra julgardiner, ett par vita panelgardiner. Enkelt men ändå lite juligt. Lätt att plocka bort när julen är slut ;) Blomgruppen har jag fixat själv. Också julpyssel!


Nog måste väl nysydda julkuddar till soffan räknas som julpyssel? ;)

Snabbfixat julpyssel! Dekorera en glasburk med vad som finns i jullådorna! Vips, en ny ljuslykta ;)


Att koka knäck, göra annat julgodis eller för all del laga julmat är också julpyssel på sätt och vis, tycker jag ;)



5 kommentarer:

  1. Ja, det låter som du pysslat bra inför julen, tycker jag! Fina hjärtan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. avancerat pyssel måste absolut kvala in:)! Var har du hittat bokstaven W den är så tuff, letar efter ett S till sonens rum.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefina tyghjärtan! Du kan du! Kram/ Pia

    SvaraRadera
  4. Klart att allt räknas till julpyssel!!
    Fina tyghjärtan du gjort!!
    Minns också pysslet..man gjorde som barn..:)
    Önskar dej en fortsatt mysig pysselsöndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint och härligt julpyssel du gjort, kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...