torsdag 8 december 2011

Lussekatter med förhinder...

Åh, my... vad saker och ting strulade idag!


Direkt när jag kom hem vid 13:30-tiden, satte jag igång att städa. Rent och snyggt vill jag ju ha till helgen! Och sen så skulle vi ju baka lussekatter, jag och Minstingen.
När jag gjorde rent en stor ljuslykta utav glas bar det sig inte bättre än att den gick sönder. Och följden blev såklart att jag skar mig i pekfingertoppen! :(  Blodet pulserade fram, såklart. Och jakten på plåster satte igång. Hade virat en kökshandduk på fingret och letade typ överallt. För i förpackningen som faktiskt låg där plåstren ska ligga... ja, där i låg inga plåster... Helt tom :(  
Grr... vem tar sista plåstret och låter en tom ask ligga kvar???
Till slut hittade jag något plåster i en urgammal första-hjälpen-kudde, knappast värd namnet! ;) Om kudden var urgammal, så var ju naturligtvis plåstret likaså ;) Klistret var rätt torrt... Men jag lyckades vira om det, så det slutade rinna åtminstone. Ingen anledning till panik ;) 
På med plasthandskar och igång med degen. Och mitt i jäsningen, när jag tänker läsa mina mail... ja, då kommer jag inte in på mailen. Och då kan jag känna mig frustrerad för det är en situation som jag inte har koll på. Totalt okunnig på hur jag ska lösa det. Och Mannen i mitt liv, som är den som brukar hjälpa mig i sådana situationer, han kommer hem och säger hej, får höra om mina bravader och säger "Ja, då åker väl jag till mig då"  Ingen hjälp där att hämta...
Jag och Minstingen bakar ut vår deg, efter att vi varit till den lilla närbutiken och köpt plåster. För det där gamla torra plåstret höll inte tätt...
Och mellan snurrande av lussekatter och en oändlig massa försök att komma på lösenord till mailen, så helt plötsligt så fungerar det! Vet fortfarande inte om jag lyckades träffa rätt eller hur det nu gick till?


Men fungerar gör det och nu sänker sig friden hos Wiker´s igen. Med ett hem som doftar nystädat och lussekatter!


4 kommentarer:

  1. Hoppsan! Tänk vad det kan hända ibland. Tur att det gick bra till slut. Här är det varken städat eller lussebullar. Men, men det ordnar sig nog.... Ha en bra kväll. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy för sådana dagar!
    Men lussekatterna ser väldigt goda ut! :) Jag ska baka i helgen hade jag tänkt..

    Tack för att du lämnar en hälsning emellanåt, jag blir så glad!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja, tur det gick bra tillslut!

    Lussebullarna ser SÅ goda ut Maria! Och jag ser nu hur mycket som hänt med huset. Helt otroligt. Vad vackra fönster! Det blir hur fint som helst.

    Du har gjort så fint hemma hos er och uterummet såg verkligen mysigt ut. Härligt!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hi hi det låter som min sura tisdag när allt gick fel hos mig med. Kanske är det julstressen som påverkar?? Men skönt att ni fick goda lussebullar att mysa med sen:)
    Ang Oddmollys strlk så är det lite olika storlekar beroende på plagg jag är oftast en 2a men det har hänt att jag behöver 3 i något plagg och i många koftor har jag oftast 1. Kul och se vad du köpte sen!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...