måndag 12 december 2011

Gips, gips, gips....

Snart är hela vårt hus en enda stor gipslåda ;)


Mannen i mitt liv sätter gips i både tak och på väggar för brinnande livet just nu. Minstingen övervakar arbetet ;)


Master bedroom ;) Under det lilla fönstret ska förstås sängen stå. Hoppas inte grannarna kommer att kunna se in, bara... ;)


Undervåningen är inte lika långt gipsad. Här är i alla fall kök, öppen planlösning mot hallen. Där de två eldosorna på väggen sitter, kommer kyl och frys stå. På tal om kyl och frys, så var jag och mannen i mitt liv in till en vitvarubutik igår för att klämma och känna på de vitvaror vi beställt. Just kyl och frys fanns inte i svart i butiken. Men ugn, micro, disk och häll fanns i svart, så nu vet vi vad vi beställt ;)
För övrigt så har vi också slutligen beställt kök, som kommer levereras efter nyår.

Det blev denna lucka:

Bild: HTH kök
Fast enbart i vitt! Och inte de där träkanterna runtom.
Först var vi inne på en annan lucka, som hade lite mer, vad ska man säga... "arbetad ram"... ???  Men vi tyckte den blev lite väl "allmoge" för vårt hus... ;) Den här luckan har en enklare ram.  Bänkskivorna kommer vara svart laminat. Ser ut som blank sten. Jag tror det blir snyggt! ;)
Nu börjar jag verkligen längta efter att få huset klart!



7 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Vilket snyggt kök ni kommer att få!!! Svart..är ju bara såå snyggt!!!
    Härligt att huset börjar ta form...
    Önskar dej en God Natt!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så snyggt kök du kommer få! Det ante mig...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det kommer att bli. Kul och få se vad ni valt för kök. Kram!

    SvaraRadera
  4. Men vad ni jobbar! Det går ju som smort. Kommer ihåg när vi höll på. Sambon kapa till gipsen och jag skruva. Hade blåsor efter skruvdragaren vid tummen. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Just det. Det är vårar hus. : )

    SvaraRadera
  6. vilket fint kök ni beställt! Så spännande nu när det är dags att sätta in all interiör.
    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad duktiga ni är! Härligt med gips... hihi..!
    Hoppas du haft en mysig lucia!

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...