torsdag 1 december 2011

December -Julens månad

Så var det då  1:a December! Julens månad! Pyntets månad ;) Själv är jag inte sådär jätteförtjust i varken rött eller tomtar. Här dekoreras mest med ljus, kulor, stjärnor... Mycket vitt, silver och zink. Den här "snögloben" ( Vad heter de??? Någon som vet?) gillar jag mycket! Den är en speldosa samtidigt också.





December är en så mysig månad, med lussebull-bak, knäck-kok, glögg, julmusik och alla tända ljus... Önskelistor, som ska checkas av finns med förstås ;)
I takt med att barnen blir äldre, blir önskelistorna allt kortare. Men också dyrare. Vad sägs om en önskan om en egen katt för 7000:-? Det är Mellantjejens önskelista. Den har hon gjort snyggt i power-point. Med flera argument till varför hon borde få den. Ett lyder:  "Jag är mellanbarn. Lätt utstött. Ni borde förstå
"Ni" i detta fallet är såklart jag och Mannen i mitt liv. Vi är mellanbarn båda två och borde förstå hennes situation, alltså ;) Det är bara det att ingen av oss har känt oss utstötta i våra familjer ;) Jag har heller inte märkt av att Mellantjejen skulle vara det i denna familj??? ;)
Ett annat argument "lära mig ta ÄNNU MER ansvar!"  Jo visst... det är ju ett bra argument, men jag tycker ju förstås att hon har nog med att ta de ansvar som ges... ;)
Sen följer en sida med beskrivning på rasens egenskaper, också. Kanske det skulle hjälpa mamma och pappa att falla till föga? Ledsen, men jag tror inte det... och det hjälper nog inte om vi plockar bort ett par nollor på priset, heller ;) Det passar inte att ha en katt för oss. 


Hoppas tomten hittar något annat som faller Mellantjejen i smaken ;) En mjukiskatt är hon nog för stor för...





8 kommentarer:

  1. Tänk vad bra din dotter beskriver hur det är att vara mellanbarn Jag har hört den varianten jag med. Jag är äldst och maken yngst så hur det känns att vara mellanbarn det vet vi inget om.Vi har gått på det och haft dåligt samvete... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Oh, det var minsann ingen billig katt.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jag förstår er dotter, jag önskade mig en hund när jag var liten. VARJE jul skrev jag om den på önskelistan.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  4. Tassar bara in..för att önska dej en mysig kväll!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hi hi ja det var roliga motiveringar! Och önskelistan blir som sagt svårare för varje år att uppfylla. Hoppas ni hittar något alternativ till katten:)
    kram!

    SvaraRadera
  6. Haha, underbar dotter! Finns det katter för 7000 kr???!!! Hon har ju fina hunden, vetja1
    Kram

    PS Undrar när vi ska börja få önskelista i power point...

    SvaraRadera
  7. Det var ingen billig katt ..... kram Karina

    SvaraRadera
  8. Jamen klart att hon ska få katten! Och minsta vill väl ha en häst!? M har alltid skrivit att hon vill ha en häst men gjorde inte det nu och då fråga jag henne om hon var sjuk. : ) Hon svara att hon fr ju ingen i alla fall. Sen skrev hon en ny och la till häst igen.

    Maila mig du så kan vi prata ostört. ; )

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...