lördag 3 december 2011

Händelser på "Husbygget"

Senaste veckans händelser på "Husbygget" är bland annat att det har börjat borrats för vår bergvärme.



Vilka maskiner och vilken teknik ;) 200 meter ner i berget, och så kan vi få värme i huset, bara "sådär"... ;)

Förra helgen var svärföräldrarna här på besök. Svärmor servade med lite mat och sällskap ;) Svärfar spikade panel, på den fasad som sedan kommer att vara inne i uterummet.


I skrivande stund håller Mannen i mitt liv på att skruva in gips i taken på övervåningen.


Elektrikern har också varit på plats och dragit slang med kablar i.
Och så har vi beställt våra vitvaror till köket. Eller "svartvaror" borde det heta i detta fallet, eftersom vi valt just svart ;)

Nu ska här rensas hallbyrå, så inte Mannen i mitt liv får för sig att jag bara bloggar ;)



5 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din fina hälsning hos mig! Åh vad roligt med att bygga nytt!! Ska bli kul att följa din blogg ;)

    kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Jisses vad fint det blir. kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Vad ni är duktiga och jobbar på! Kul när allt är klart och inflytten kommer.
    Jag kommer ihåg hur glad man blev för det lilla, som att det hängde sladdar från taket och då att elen var klar där. : )

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. spännande att följa... bor själv i nybbygt som vi flyttade in i för ett år sedan. Håller tummarna för er att allt går bra!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...