söndag 11 december 2011

Julbord

Igår var jag och Mannen i mitt liv ute på lite trevligheter! Vid lunch checkade vi in på hotell i Stockholm. Julbord var bokat till kl 16, på det underbara stället Fjäderholmarnas krog.


För att lite snabbt och enkelt få i oss en mini-lunch, begav vi oss till 7-Eleven för att köpa varsin macka. Sen köpte vi en liten flaska Amarone för att lyxa till det med. Det var bara det att när vi kom tillbaka till hotellet och skulle korka upp flaskan, så... "korka upp", ja... det var ju just det... Korka upp med korkskruv, förstås! Som vi inte hade med, eftersom vi inte hade planerat att köpa en flaska Amarone ;) Bara att ge sig av upp bland butikerna igen då. Tur det är nära ;) Men om det blev så snabbt och enkelt kan ju diskuteras... ;)
Först in en vända på Åhléns, men där vände vi när vi såg den julklappshandlande 20 meter långa kön... Sen in på Electrolux Home, men där fanns inget. Det slutade med att vi gjorde en chansning på souvenirbutiken. Och där fanns vad vi sökte. En i renhorn, eller vad det var för material??? 
I fortsättningen är det jag som alltid kommer ha en korkskruv i neccesären ;) Utifall att...
På båten över till Fjäderholmarna värmde vi oss med lite glögg. Det är så himla mysigt att åka ut så där i mörkret i skärgården. Och när man kommer iland, så är hela vägen från hamnen upp till restaurangen kantad med oljelyktor.


 Jag och Mannen i mitt liv har ätit julbord där några gånger nu, och det är ett så fantastiskt mysigt ställe med toppen-toppen mat! Det rekommenderas verkligen!





För en sill och fiskälskare som jag, finns massor av gott! Och såklart allt det andra som hör julbordet till! Fräscht och snyggt upplagt. Det gillar jag! Personalen är supertrevlig och servicen är på topp! Det är så mysigt inrett där också! Med vit panel och sprakande öppen spis. Fina juldekorationer i grönt och vitt kring bufféborden. Ja, jag gillar det verkligen!!! Vi fick ett fönsterbord, och det var nästan magiskt att se fullmånens sken på havets vattenyta! Åh, vad jag gillar skärgården!

Några timmar senare satt vi mätta och belåtna på båten tillbaka till fastlandet igen. En liten promenad Stockholms gator kändes inte helt fel. Så fick jag då äntligen en dos av Storstaden! Konstaterade att jag inte varit i Stockholm sedan semestern... Alldeles för länge sen... ;)


Kvällen avrundades med ett glas bubbel på en bar och sedan var vi ganska trötta, faktiskt. Så det blev en ganska tidig kväll ;)
Imorse stod en ordentlig hotellfrukost uppdukad för oss! Finns det någon som inte älskar hotellfrukost???

Nu kan jag leva på detta mysiga minne ett tag framöver! Men ett Stockholmsbesök vill jag göra igen. Ganska snart...


8 kommentarer:

  1. Vilken underbar kväll, ser jättemysigt ut kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt ni verkar haft det. Jag blir sjukt avundsjuk och jättenyfiken på Fjäderholmarna. Skärgården är ju så tokmysig. Angående stl på handskar så tror jag att stl.7 är bra för mig, du kanske kan ha 6 tycker inte om när det sitter för hårt. Felix har 9 på fleecehandskar. Kram.

    SvaraRadera
  3. Gud så mysigt ni verkar haft det! Kul med korköppnaren:) så typiskt. Glögg på båten över låter verkligen supermysigt. Jättefin bild på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft fn skön helg! Jag missa jobbets julbord i torsdags men fick ju äta julbord i skolan istället. : )

    Ha en toppen vecka nu med laddat batteri.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig helg!
    Så härligt att åka till Fjäderholmarna på vintern. Jag har bara varit där sommartid. Mysigt med oljelyktor, god mat och fullmåne. Och Stockholm är vackert nu med all julbelysning.
    Och, nej, det finns nog ingen som inte älskar hotellfrukost!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Härligt att skämma bort sig själv ibland.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Det låter helt som om ni haft det helt underbart. Härligt.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon vännen!
    Härlig vistelse ni hade i Sthlm!
    Ni är bra på att ta vara på varandra..och att bara ni två gör saker tillsammans. Det är såå viktigt!!!
    Tycker också Sthlm är fantastiskt. Tyvärr blir det för sällan som jag åker upp. Men får väl ändra på det...hihi.
    Ha nu en underbar måndag!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...