tisdag 27 december 2011

Att ta det lite lugnare...

Ja, idag tar jag det lite lugnare. Igår var dagen fylld med förrådsrensning och "passupp" med fika, lunch och fika vid husbygget, där Mannen i mitt liv tillbringade hela sin dag. Kanske det var lite för stressigt utan att jag tänkte på det? För i natt hade jag världens magont. Inte kul alls... Stress i kombination med lite för mycket socker och lite felaktiga matrutiner, nu i helgen, kanske?
Skärpning, Maria! ;)
Så idag har jag varvat enklare hushållsbestyr med att kolla in tapeter på nätet. Bland annat här hittade jag en del som föll mig i smaken.
En sak till som verkligen föll mig i smaken, var Mannen i mitt liv´s idé om att ha en så kallad "fuskspis" i vårt sovrum. Det är så roligt att vi oftast har samma tycke och smak. Det underlättar ju en del, om inte annat ;)

Bild via ByggHemma

Den eldas med något slags spisbränsle och behöver ingen skorsten. Praktiskt och en mycket hög mysfaktor!

Idag målas det vitt på vår övervåning. Ska strax åka ner med fika och inspektera ;)

Maria

6 kommentarer:

  1. Oj, vilken energi ni har..men känner igen det där..man vill ju så gärna få allt klart♥...ska bli spännande att se när ni blir klara..kommer att bli så fint♥..Kram och ha det gott..Marie

    SvaraRadera
  2. Fuskspia i sovrummet är riktigt mysigt. Vi köpte en liten svart fuskspis till friggeboden hos Tim. Jättemysigt sken och den ger värme. Tack för styrkekramen , det känns redan bättre. ♥

    SvaraRadera
  3. Ja det ska vara fuskspis så klart! Ha Ha!!!

    SvaraRadera
  4. Det låter ju romantiskt med en fuskspis i sovrummet! Jag skulle gärna ha en men säkert aldrig få tända den, eftersom Jojje vill ha minusgrader när han ska sova ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jobba inte ihjäl er utan njut emellanåt också!
    Öppen spis i sovrummet låter mysigt men frågan är om man använder den?
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Såå mysigt det låter med "fuskspis"!
    Ja du..visst stoppar man i sig..massor av saker som man inte annars gör..samt att man gör ju ingenting annat än äter...hihi.
    Hoppas magen är bättre..och att du förhoppningsvis..kan ta det lite lugnt!!
    Ha en mysig kväll..med god fika!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...