torsdag 29 december 2011

Om att blogga...

Det här med att blogga har verkligen blivit ett intresse för mig!

Mitt första försök med att börja blogga var redan 2007, tror jag. Men det blev aldrig något utav det. Kändes lite som att "inte kan väl jag..." "Inte är väl mina bilder på mina blommor m.m  något att se"... typ så tänkte jag. Och lade ner bloggen efter ett fåtal inlägg ;)
Men så i januari 2009 blommade mitt syintresse upp och jag hittade till en del sybloggar. Och då kom jag igång på riktigt med en "syblogg" under namnet MARIA SYR. (Titta gärna in, den som är nyfiken... länk här och till vänster i menyn)
Eftersom jag alltid gillat att skriva, kände jag att jag skulle vilja göra ett nytt försök med en "vanlig" blogg. En blogg om mitt liv, om mig och mina intressen, typ... Och så föddes då Wikers Liv ;)
Efter ett knackigt halvår så fastnade jag totalt. Eller allt lossnade, kanske man kan säga... ;) Nu har jag verkligen hittat min grej. En sak till har jag lärt mig om mig själv, jag tycker att det är himla kul att fotografera! Så kul att vi faktiskt slog till på en ny bättre kamera i somras. Den används flitigt! Även om jag "bara" är en glad amatör ;)
Alla fina bloggar jag hittat till är ett stort plus! Vad mycket fin inspiration ni ger mig, på olika sätt. Både inredningsbilder, tänkvärda ord och annat som berikar livet! Tack för det! Tack också till alla ni som läser min blogg och lämnar små hälsningar. (Både här och på Facebook) Det betyder mycket!
Bloggen har blivit lite av en avkoppling för mig, nu mitt i husbygget!  Jag hinner ju inte sy, just något... men det är ändå skönt att ha något kreativt som inte är husbygge ;)

På tal om husbygge, så är bloggen en perfekt anledning till att faktiskt komma ihåg att fota allt som sker där! Kul att ha kvar.


Maria 

7 kommentarer:

  1. Visst är det en speciell värld, den här bloggvärlden! Så många nya människor man kommer i kontakt med, vissa har man till och med daglig kontakt med. Själv har jag bloggat flera år på min privata blogg och nu även här på Kanel & Cayenne. Man får så mycket inspiration och energi tycker jag! Jag tycker också om att skriva och det man skriver på bloggen blir så härligt opretentiöst på något sätt. Ett härligt sätt att få utlopp för sitt skrivande och det man vill visa och få sagt.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Håller med dej om bloggandet!
    Blir nästan som ett "beroende" att blogga!
    Jag har det ju som en dagbok..mest för mej själv..sen är jag såå glad och tacksam..över dom som läser och även kommenterar ibland!!
    Såå kul!!
    Ha en fortsatt mysig dag!!
    Här är det bäst att vara inne...blåser..storm..:(
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Maria, det är en sorts avkoppling och samtidigt en kick. Man får massor av tips och ideér och nya vänner. En kort stunds reflektion varje dag är bra tror jag. Ha en skön kväll. Pia

    SvaraRadera
  4. Så bra att du fastnat för bloggandet- för det är berikande att läsa din blogg! Själv har jag behov av att utrycka mig i bilder. har alltid älskat vackra saker (kläder och annat) och gillat att skapa. Jag älskar att fota och skapa med bilder. Bloggen är en sorts skapande som jag gillar och så kul att ha kontakt med likasinnade tycker jag.
    kram!

    SvaraRadera
  5. Blogga är verkligen kul och bloggvärlden oändlig, har jag märkt!
    Kram från en till "biten" bloggare

    SvaraRadera
  6. Alltid kul att läsa vad du och andra härliga bloggare skriver. Fortsätt med det, kram

    SvaraRadera
  7. Man blir lätt beroende...gud vad d är duktig på att sy! kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...