onsdag 21 december 2011

En God jul

En God jul önskar vi nog oss, de flesta...


En god jul hoppas och tror jag att vi får.
Vi har alla förutsättningar för det.
Vi har tak över huvudet, värme och mat att mätta våra magar med, och mer därtill... Vi har godis och julklappar som ligger och väntar.
Och det viktigaste av allt: Vi har varandra, trygghet, kärlek och hälsa!
Vad spelar det för roll att jag måste åka in till stan imorgon efter jobbet och handla de sista julklapparna? Vad spelar det för roll att jag inte hunnit storstäda? Vad spelar det för roll att sillen inte är "heminlagd"?  Vad spelar det för roll att jag inte sett NK´s julskyltning? Allt det där är "världsliga saker", som en "lagom tjock man i sina bästa år" sa. Ja, Karlsson på taket, alltså. En klok liten man ;) Ibland i alla fall ;)
Vad gäller julskyltningen på NK, så sa Mannen i mitt liv, vid ett tillfälle förra veckan, att han hade en förhoppning om att vi skulle hinna åka på den imorgon kväll... Det räcker för mig i år... Det räcker att han tänkte på mig, att han vet att jag så gärna vill se den tillsammans med honom... För jag vet att tiden är lite knapp just nu. Så hellre missar jag den och har tid att njuta tillsammans både dagen innan och på julafton!

För julafton blir det ju oavsett! ;)


6 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Vilket underbart inlägg!! Det stämmer såå bra!!
    Omtänksam "man i livet" du har!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll..med de dina!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Nej det är mycket som inte spelar roll, och det är annat som spelar stor roll. Härligt bloggat! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. ja det är tänkvärda ord! Julskyltningen är inte mycket att se i år så njut ni av varann å julafton istället:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra idé! Att vara hemma med varandra alltså...kram
    ps. mkt söt blomma

    SvaraRadera
  5. Håller med! Man får satsa på det viktigaste- det som gör själva julen, familjen och kärleken!
    Här blir också mycket köpt i år- så blev vi ju sjuka dessutom så vi kanske får fira bland dammråttor, men det överlever vi nog. (Fast det vore ju skönt om dammråttorna inte överlevde...)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kloka ord :) Njut av varandra istället kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...