lördag 16 januari 2016

För att jag kan!

Gårdagens fredagkväll...


Jag och Mannen i mitt liv korkar upp en flaska med fina bubblor. Champagne. Tar fem steg ut i de 14 minusgraderna och sedan ner i de 39,5 plusgradiga vattnet.... Det är ju fredag!!!  Där sitter vi sedan och pratar om viktiga saker, om oviktiga saker och allt där emellan. Vips har det gått nästan två (!!!) timmar...  Vi kliver upp  som två russin, går in och äter en ljummen Tortellini i tomatsås (döttrarna har tröttnat på att vänta, och redan ätit) när klockan är 21:30. Vi sitter i köket i bara badrockarna.... samma kväll råkar jag läsa en artikel om att champagne är så bra på många sätt och vis... 
Hjälper till att hålla vikten, minnet blir bättre, hjärtat friskare och man blir gladare... Bara en sån sak!? ;) Och så är det ju gott också! 


Nä, så varför spara finbubblorna till fest? Jag dricker de gärna och jag badar och äter middag sent, för att jag kan ;) 



Maria


6 kommentarer:

  1. Tycker jag du gör rätt i!
    Ha en fin helg
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt tycker jag! Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Låter ju härligt det där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Likaså duka med fint porslin och fina glas till vardags. Varför spara på det liksom?!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Härlig kväll! Jag är väl en av dem som champagne INTE har den effekten på, däremot rödvin. I rätt mängd ;) Bubbel blir jag rätt dålig av i kroppen, även i liten mängd och oavsett typ av "äkthet". Konstigt det där. Det som funkar bra är en torr prosecco, förmodligen har det med sockret att göra. Märker stor skillnad på rödvin med, så numera kollar jag in sockerhalten på systembolaget.se och slipper dåliga val för just min knopp. kram!

    SvaraRadera
  6. Underbart! Jag sa nej när maken ville ha badtunna, börjar ångra mig lite nu.....

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...