onsdag 13 januari 2016

Födelsedag x 2.

Nu har vi firat!

Firat äldsta döttrarna. Våra tvillingtjejer som fyller år idag. Det var faktiskt en onsdag som de föddes på också, för 23 år sedan. Tänk vad åren går... Minns det ju som att det var "igår" som de kom till världen 5 veckor för tidigt genom akut kejsarsnitt. Själv var jag så dålig (havandeskapsförgiftning) att de hann bli 13-14 timmar innan jag kunde se dem för första gången. Vi pratade om det just ikväll faktiskt... 
Vi pratade också om att de alltid när de var små vände sig bort från varandra när de öppnade paketen, för oftast hade de ju önskat sig samma saker...Nu hade de inte önskat sig samma saker, så nu kunde de titta på varandra när de öppnade ;) De är ju stora nu, och det blir lite annat att fira när de är vuxna. Den ena av dem bor fortfarande hemma och den andra kom hit med sin lilla familj så vi kunde fira alla tillsammans. När ingen av dem bor hemma vet jag inte hur vi gör??? Vilka bekymmer, va? ;) 

Dottern och lilla barnbarnet var redan här när jag kom hem från jobbet i eftermiddags. Så skön känsla som spred sig genom kroppen när jag såg barnvagnen stå i hallen, när jag klev in genom ytterdörren... Jag visste ju att de skulle komma, men trodde att de skulle komma till kvällen först, när svärsonen jobbat klart. De hade tagit bussen ut till oss. Och söta lilla barnbarnet han sov sig genom hela middagen och kalasandet på tårtan. Precis lika lugn som hans mamma och alla hans mostrar varit! 



Nu har lilla familjen åkt hem till sitt, och jag tänker avrunda kvällen med en kopp te innan läggdags.



Maria





10 kommentarer:

  1. Ja åren går så fort så fort. Jag fattar inte alls att min äldsta är 33 snart. Han är ju så fin den lilla killen. fattar att mormorshjärtat tog ett extra skutt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Låter som mysiga dagar du haft! Härligt med bebisgos!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Grattis till döttrarna! Finaste lille killen på besök, härligt:)
    Nu är det lugnt igen, D är hemma:) Det var körigt i början av veckan. Nu toklängtar jag till fredag eftermiddag:)
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina döttrar. Mysigt med tvillingar.

    Lilla fina bebisen är ju bara så fin.

    Må så gott.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  5. Grattis till dina döttrars dag. Jag är också tvilling. Vi önskade oss också samma saker och idag önskar vi oss olika. Gjorde precis som dina döttrar,häftigt! :) Mysigt när barnbarnet redan var hos er... Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till era döttrar...
    Och han är ju så söt <3

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Grattis till födelsedagsbarnen!!
    Mysigt med lite bebisgos och jag förstår att du inte har tid att blogga när du har honom. :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Men så mysigt...
    Både med födelsedag och den lille...så härligt att bli mormor :)
    Att tiden går så fort är sjukt, man hinner inte med, inte jag i alla fall :)
    Hoppas ni har en mysig kväll Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. men alltså hur söt kan man va? kram

    SvaraRadera
  10. Härligt, och det duggar tätt med födelsedagar i januari, för oss med!! Våra döttrar är ju inte tvillingar, men fyller med en dags mellanrum, så vi har alltid samkört kalasen då nära och kära inte tycker att de har tid att åka på kalas var och varannan dag!

    Sötaste lill-prinsen :)

    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...