fredag 22 januari 2016

Fredagsrundan

Yes, då var dagens powerwalk avklarad!


Alltså hur enkelt hade det inte varit att INTE ta en powerwalk denna fredagskväll? Gräsänka som jag är hade det varit väldigt enkelt att bara låta bli, att hellre stanna inne i värmen än gå ut för en powerwalk i 8 minusgrader...
Men, nej... Klockan 17:30 snörade jag på mig skorna, drog ner mössan över öronen, tog på reflexvästen och stegade ut med bestämda steg. Ganska folktomt var det, men matdofterna spred sig här och där från husen. Fredagsmys, dyker upp i mitt huvud. Klart man är hemma och fredagsmyser den här tiden en fredag!  Men jag stegar nöjt vidare, så himla nöjd med att jag gick ut (fast jag hade faktiskt inte tänkt annat heller). Jag börjar få det som en vana nu, att ta en dryg halvtimmes powerwalk så gott som varje dag... Märker att jag mår mycket bättre på flera sätt och vis. 
Jag passerade kvarterets pizzeria, och där var nog alla dem som inte var hemma och lagade sitt fredagsmys själva ;) Hemkommen körde jag några kroppsliga övningar bland annat en 2 minuters planka. Sen var det skönt med en varm, för att inte säga het dusch... Två av döttrarna tog bilen och for in till stan för att köpa hem av Max nya vegetariska  meny. Det får bli vårt fredagsmys ikväll. Den ena av de vuxna "alkoholmyndiga" döttrarna har upplyst mig mer än en gång att det är "vinets dag" idag (sånt där har jag aldrig koll på!) så jag tror hon tycker att vi ska ta ett glas vin till maten? Ja, kanske det? Det är ju F R E D A G! 


Trevlig fredag till er alla! 




Maria

7 kommentarer:

  1. Heja dig, bra jobbat. Så himla synd att vi inte bor närmre varann, jag var också ute och gick ungefär vid den tiden:) Fast med Lykke blir det ingen PW direkt:) Men jag svettades på motionscykeln innan:) Hoppas du har en mysig kväll och helgen går i ett nafs:) D var hemma och lämnade pizza till mig och W innan han drog till stan.
    Kram på dig vännen
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Så skönt att ge sig ut. Själv tog jag en lunchlöprunda i 7 minus idag. Känner mig nöjd!

    Ha en skön fredagsmyskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Härlig avslutning på fredagen - Skål, vännen !! kram Kate

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat :)
    Jag hade nog inte gått ut :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en mysig kväll,
    Stooor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så härlig känsla efteråt när man kan klappa sig på axeln lite :) Svårt att komma ut ibland men sååå värt det om man gör det ändå.
    Ha en toppen lördag :) KRam

    SvaraRadera
  6. Ladda ner Runkeeper appen! Den sporrar ännu mer till motion, räknar sträckor, kalorier mm mm! Jag tävlar med mig själv med den och får dessutom feedback.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har använt den förr, och har även ett Polar aktivitetsband, men tycker inte att det spelar så stor roll, klarar mig utan ;)

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...