onsdag 20 januari 2016

Byggare Bob i uterummet

Man kanske tror att jag menar att Mannen i mitt liv snickrar...?
Om man läser rubriken... Eller? Nej, det är inte alls det jag menar. Nog för att han behöver snickra lite där fortfarande (någon liten list som saknas bara) men jag menar vår nya snygga lampa. 


Jo, men den heter faktiskt Bob. Inte just "Byggare Bob", bara Bob... Men den är ju inspirerad av en bygglampa ;)

Jag har velat haft en sådan i flera år, nu. Men inte riktigt varit säker på var jag skulle sätta den. Har varit inne på att ha en i vardagsrummet, men så har det inte blivit av att jag köpt någon, sedan ändrade jag lite stil där och plockade bort silvret mot mässing och då skulle den inte passa längre.

Sen ändrade jag ju tillbaka från mässing till silver, men ville ha en mera "classy" stil... och då tyckte jag inte att den passade längre. Men så helt plötsligt händer det ju, vet ni!

Vi behövde ju lite mer belysning i uterummet! S J Ä L V K L A R T! 
Så här under julledigheten så beställde jag en Bob till uterummet. 

Där ute i uterummet passar den klockrent! Jag gillar den jättemycket. Det sker fortfarande små förändringar här hemma och jag försöker "tänka till" mera när jag köper nya saker. Tänker att jag ska köpa saker som "står sig" lite, saker jag förhoppningsvis inte tröttnar på. Flera möbler är ju utbytta, så nu blir det mera detaljerna som är i fokus. 

Har faktiskt hämtat ut en annan mycket fin liten detalj idag, men den får ni se en annan dag! 



Maria

4 kommentarer:

  1. Toksnygg lampa! Gillar stilen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det blev snyggt med Bob :-)Ni har verkligen fått det fint i uterummet

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Den passa utmärkt där!
    Kul när man får till det som man önskat länge.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...