fredag 29 januari 2016

Vårlängtan... redan...

Jag är S Å trött på januari...

Nu är det snöfritt och nästan slut på Januari. Skönt att slippa både snö och januari, tycker jag... Eller... liiite snö kan det få finnas på marken. Men bara lite så det blir lite ljusare. 


Fast i och för sig så har det redan blivit mycket ljusare ute! Både på morgnar och eftermiddagar. Oh my, så himla skönt det är! Gillar inte mörkret. Har kommit fram till att jag inte gillar perioden november-mars, om man bortser från de där få veckorna advent/jul/nyår. 

 Men jag är uppriktigt sagt hur trött som helst på januari nu. Tack och lov går vi in i ny månad på måndag. Jag vill ha vår... Redan... det blir en lång väntan...


I helgen ska jag ta av vinter-kuddfodralen från uterummets kuddar, tror jag. Byta tillbaka till något brunt, gissar jag. Förnya med enkla och biliga medel. Jag ska nog köpa hem lite pärlhyacinter också, tror jag. Det ger vårkänsla. Det räcker i och för sig med att titta ut så får man vårkänsla av plusgrader och gröna gräsmattor. Problemet är väl egentligen att det är för tidigt för vårkänslor? ;) 

Nästa helg kan det ju lika gärna vara vitt på marken igen... Som det var förra helgen... Konstigt klimat... snart ingen större skillnad på årstiderna ;) Hur som, jag längtar i alla fall efter våren. Den riktiga våren. Påsktiden, typ. 
Dagsläget annars... Jag fortsätter vila i soffan några timmar till, så kan jag nog bada ikväll? Är i alla fall faktiskt feberfri... Gör nog bara gott med ett hälsosamt bad! Så ser jag fram emot en stillsam lördag och söndag att fortsätta tillfrisknandet på. Det blir bra det. 

Trevlig helg till er alla! 



Maria


8 kommentarer:

  1. Jag har också tröttnat på januari och kommer fömodligen tröttna på februari med.. Får gärna hoppa till våren nu... De ända som man tycker är roligt med dessa månader är att man får gå på kalas lite överallt i släkten=) hihi

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte för tidigt med vårlängtan, inte alls :)
    Det har jag så fort julgrejerna plockas ner :) Jag vill ha vinter under advents och juletiden sen kvittar det för mig :)
    Hoppas du kryar på dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också efter våren...och ja, det får gärna vara 3 cm snö (?) och ett par minusgrader , då sliper man ta in massa grus varje gång man kommer in med hunden efter en långpromenad, ;-) Ha en bra helg,Karla.

    SvaraRadera
  4. Instämmer! På måndag är det februari. Mina största 'hat' månader är jan och feb. Jag får stå ut en månad till. Men snart är det ljust ute när man åker från jobbet kl 5, milstolpe det!

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att du är sjuk, hoppas du blir bättre snart. Jag gillar snön och önskar att den hade fått ligga kvar ett litet tag till för det är just det här tråkiga gråa och skitiga som jag hatar med vintern. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Jag fick lite vårfeeling i morse när jag o Smilla var ute och gick. En lång bit av vägen var alldeles torr och då kändes det som vår. Men sen har det varit mest blött.....
    Ha en skön helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Nu längtar jag också till våren, men tyvärr får vi nog vänta ett
    tag till. Har tagit in lite vår istället i form av pärlhyacinter och tulpaner,
    det är så mycket vår.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Januari och februari är verkligen bara en transportsträcka fram till våren, bara att härda ut..... Jag fyller huset med tulpaner och andra härliga blommor som ger vårfeeling och piggar upp en. Skönt att du känner dig bättre. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...