torsdag 28 januari 2016

Lägesrapport... från soffan...

Alltså, det hjälpte inte...

Vi har haft en barngrupp på jobbet där typ två tredjedelar varit sjuka under den här veckan. Feber, hosta... Jag har känt mig frisk som en nötkärna och pigg som en lärka, ja ni fattar... Jag har ju varit noga med hälsan sedan terminsstart, både vad gäller maten och motionen och känt mig riktigt frisk och välmående. 
Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli smittad... Men under natten slog bacillerna ner som en blixt i min kropp. Vaknade mitt i natten av att jag knappt kunde svälja p g a halsont. Några timmar senare vaknar jag med feber... Hostan är på väg. Ja men tackar ;) 
Det blev en dag i soffan. Med vovven i korgen nedanför. Ja, för han får ju inte ligga i nya soffan. Där i soffan har jag avverkat x antal koppar the. Både vanligt Earl grey, citron och ingefära och även NK´s julthe, som jag hade glömt bort att vi hade kvar... För att det är skönt med varmt åt halsen. Jag letade upp lite blåbärsglass i frysen också. För att det är skönt med kallt för halsen. 
Jag har tittat på en film från 1984, (nej jag skriver inte fel, det är sant!) som en eller annan av er säkert sett? "Falling in love" med Robert de Niro och Meryl Streep. Vad unga de var ;) En mysig kärleksfilm, lagom att koncentrera sig på när man har feber. Ibland är det skönt att se sådana där gamla filmer före mobilens tid... Se hur folk ringer till någons fasta jobbtelefon för att söka upp den samma t ex. Men främst valde jag filmen för att kanske få se lite New York-miljö? 
Det är några år sedan nu som vi besökte NY och jag har alltid en liten längtan tillbaka. Ibland starkare än annars. Mannen i mitt liv han längtar ännu mera, det vet jag. Han tittar ofta på resor dit och vill tillbaka, om och om igen. Kanske, kanske blir det en resa i vår? Vi får se... Det är något magiskt med den staden alltså. Och när jag hörde en låt i en TV-reklam idag, så påmindes jag åter om den där videon som Lotta delade på sin blogg en gång för något år sedan. Samma artist som gjorde låten i videon, som i reklamen.  

 Titta och lyssna... 


Den här videon och låten berör mig verkligen! Kan inte förklara riktigt varför, men jag får nästan ståpäls som en viss skidåkande dalmas, skulle ha sagt ;) Och när jag ser de där bilderna från NY, platser jag själv besökt... Ja, nog längtar jag tillbaka! Messade till Mannen i mitt liv och skrev att jag också gärna åker till NY igen... Är rädd att han tror att jag inte vill, eftersom jag inte lägger ner samma tid på att kolla resor ;) Men det vill jag! Skrev också att jag ville sitta på en uteservering och dricka champagne med honom en ljum sommarkväll over there...  Till svar fick jag ett par framgooglade bilder på en roof-top servering och en i gatunivå. Mig passar vilket som, tack tack! ;) 
Mitt i febern känner jag mig plötsligt nyförälskad i Mannen i mitt liv och vill mer än gärna åka till NY ;) Måste tänka positivt nu och inte tänka på förra vinterns otaliga infektioner... Nej, den här bacillen ska vilas bort snabbt som attan och sedan får det räcka! Så snart jag orkar ska jag ut på mina pw´s igen. Så det så! Och jag hoppas verkligen att jag orkar mig ner i badet imorgon kväll. Ingen fredag utan fredagsbadet! Speciellt eftersom det inte blev fredagsbad utan torsdagsbad förra veckan, vilket inte är samma sak... Nej, blir det inget bad imorgon kommer jag bli på riktigt dåligt humör ;) 

Jag fortsätter att vila i soffan. Lyssnar på skön musik på Spotify, slumrar en stund, tänker på NY och så kommer jag vara piggare redan imorgon! Eller hur!



Maria

8 kommentarer:

  1. Ja du, hoppas kan man ju alltid. jag är ju inne på dag 6 och känner mig kanske pyttelite bättre. Sköt om dig ordentligt. nu vart jag sugen på att se den filmen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh så trist att du blivit sjuk. Krya på dig i massor vännen. Jag har varit hos läkaren idag ang min envisa huvudvärk.
    Mysigt du har det "trots allt", och den där lyktan är riktigt snygg.
    Ha det gott, krya på dig och ta det lugnt och vila mycket.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nä med hu så trist... Krya på dig!
    Ang ljusstakarna så har jag köpt dem av en som jobbar i en blomsterbutik i Kalmar, hon hade köpt dem på en mässa... Så jag har ingen aning om vart de kommer ifrån. De är ganska höga o lämpar sig nog mer i fönster el liknande än på ett soffbord tror jag ;)
    Ta hand om dig nu!
    Jag sitter o väntar på ett försenat tåg jag--- suck!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Skrattar igenkännande när jag läser ditt inlägg. Jag har precis återgått till jobbet efter att ha repat mig från halsfluss:( Jag är oxå förskollärare ( gissar att du jobbar på förskola?) dvs jag har i helgen legat med feber och halsont OCH jag ska åka till NY i vår :)) Hoppas du snabbt kryar på dig och får en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Vinn ett presentkort hos Solentro där du kan skapa din egna bok (fotobok, receptbok.. ja, det är bara fantasin som sätter gränserna)! :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/57417/tavling-vinn-ett-presentkort-hos-solentro/

    SvaraRadera
  6. Hej min vän...
    Jag äääälskar din fotogenlampa på bordet, den är så fin.
    Trist att du känner dig krasslig, hoppas det går över under natten :)
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  7. God morgon!
    Hoppas att du mår bättre i dag!
    Jag brukar aldrig vara förkyld, men vet vad du menar...så här sitter jag tät i näsan och hes, Men skam den som ger sig..med nässpray kommer man långt!Ha det nu så bra du bara kan...och krya på dig!! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. STORT tack för alla NY tips du lämnade i min blogg!! Jättetacksam. Ja, jag har förstått att maj ska vara en trevlig årstid att besöka Ny. Vi var både i Rom och Paris i maj och det var också kanon. Önskar dig en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...