söndag 24 januari 2016

När man är gräsänka en helg

När Mannen i mitt liv drog till Fjällen en helg...


Ja, då blev frun i huset s k "gräsänka". Och förutom att ta en promenad på fredagskvällen, när alla andra dragit igång sitt fredagsmys, så passade jag på att låna Mannen i mitt livs gosiga hoodie. Perfekt att värma sig i, eftersom den är lite rymligare än mina tröjor ;)

På lördagen tog jag med mig de hemmaboende döttrarna och hoppade på pendeln. För att lite senare kliva av i Solna och besöka Mall of Scandinavia.  Ett stort och tjusigt köpcentrum som hade det allra mesta! En riktigt trevlig eftermiddag fick vi tillsammans, jag och mina flickor.

När vi kom hem på kvällen satte jag tjejerna på att baka pizza... Själv drog jag ut på lördagens powerwalk. Konstaterade att en lördag och en timme senare så var det inte alls några som var vid pizzerian och köpte pizza, som på fredagskvällen... Enbart några barn som kom ut från närlivs-butiken och kanske hade köpt lördagsgodis?
Efter supergod vegetarisk pizza med fetaost, oliver, pesto och soltorkade tomater så kurade vi ned oss uppe i Tv-soffan för att se klart filmen som vi började på kvällen innan. En av döttrarna hade tittat fel på speltiden och trodde att den var 1.27, när det visade sig att den var en timme längre än så...  Lilla Vovven kom upp på slutet när brasan där nere hade brunnit ut, då ville han ha kroppsvärme istället ;) 

Så imorse, när jag vaknade så drog jag ut på en morgonrunda. Händer inte alltför ofta att jag drar ut så tidigt som före kl 8 en söndag... Men eftersom halva dubbelsängen var tom, så fanns det liksom ingen anledning att ligga kvar och dra sig ;)  Om det var rätt folktomt i fredags och lördags kväll, så var det totalt öde imorse!Inte en människa ute, och det var inte många hus som såg ut att ha vaknat till liv heller. Och vid pizzerian/närlivs där var det så klart helt tomt på parkeringen. Men så var det ju stängt förstås. Tanken slog mig då att det hade varit trevligt om närlivs var öppet så tidigt och att de i så fall sålde färska frallor... 

Hemma igen i ett tyst hus där ingen hade vaknat under tiden jag varit ute. Inte ens vovven... Själv gjorde jag lite "morgongymnastik" och konstaterade att det måste vara väldigt bra för min fysiska hälsa att vara gräsänka någon gång per år ;) Inte ofta jag skjuter på fredagsmyset eller kliver upp i ottan en söndag morgon, och definitivt inte en powerwalk klockan 19 en lördag kväll.... 

Fast eftersom jag inte tokgillar att gå och lägga mig själv på kvällarna, så föredrar jag att inte vara gräsänka allt för ofta ;)



Maria 

8 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig helg ändå tycker jag. Jag är helt däckad och skulle inte orka gå till soptunnan ens. Blir lite avundsjuk på din hurtiga helg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag och en vän besökte också MoS i lördags. Vi åkte ett tidigt tåg och åkte hem på eftermiddagen!=) Väldigt tjusig galleria. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit fjäll-gräsänka sen i torsdags. Det är så himla skönt ibland! Jag gör helt andra saker, tex städade bestickslådan halv 8 lördagkväll, och sätter inte på tvn. Nu har jag stått instängd och rivit tapeter o spacklat både lör-sön så den gräsänkshelgen hade kunnat varit roligare forstås! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej :D Vilket fint hus ni har. Precis som ur en inredningstidning. Hittade dig på Annikas, Änglarna finns blogg. Med vänlig hälsning Katarina :)

    SvaraRadera
  5. Vilken hurtig helg du haft. MoS har en del mysiga butiker. Tyvärr har det alltid varit på tok för mycket folk då jag varit där. Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg du har haft, kul att hitta på något med sina barn.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Kan ärligt erkänna att trotts att jag inte bort allt för långt bort från MoS så har jag inte varit där ännu. Du ser ut att ha haft en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig helg :) Och vad vitt och fint det är. Här regnar det idag :(
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...