måndag 2 januari 2012

Jullovs-shopping!

Jag har jullov även denna veckan! Så otroligt skönt! Även om jag har en hel del att pyssla med, så behöver jag inte gå till jobbet i alla fall! ;)
Idag tog jag med mig Minstingen på en shoppingtur i "Lilla storstan".
Det är nu man kan göra fina fynd, faktiskt. Jag brukar till exempel passa på att köpa lite fina julsaker på rean. Det blir ju faktiskt jul igen, menar jag! ;).



De fina silvriga stjärnorna visste jag direkt var de ska få hänga i nya huset! Klockrent! De var jag "tvungen" att ha! ;) Och den bedårande renen, den kunde jag ju bara inte motstå! Helt rätt färger! Beige-grå... Kommer passa sååå bra i mitt nya hus ;) Allt med 50% rabatt! :) Även den fina glaslyktan på fot med monogram, köpte jag till halva priset. Men den kommer att få stå framme även när det inte är jul! Precis som den fina "Marrakech-lyktan"...
Helt plötsligt här i julhelgen, kom jag på att jag "måste" ha en lykta i den lite orientaliska stilen. När jag kommer på en sak ska det helst ske "pronto". Har tittat runt på nätet lite, men inte hittat någon som var just vad jag sökte efter. Men så idag så hade jag turen att hitta den på stan. Sista exemplaret som fanns kvar. Fick den en 50-lapp billigare på grund av (eller tack vare???) en liten, liten repa i glaset ;) Nöjd och glad betalade jag och gick därifrån! Älskar den redan!

Och jag vet precis var den ska stå också!!! ;)


Maria

6 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Förstår att det är underbart med lov!!
    Bara göra det man vill..eller iaf nästan..hihi.
    Så fina saker du köpt...och bra priser..:)
    Lyktan var såå fin!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
    Nu blir det filmen..på 3an!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Visst blir det jul igen ;)
    smart att handla julfint på rea! Jag är likadan, vill gärna ha "pronto" :)

    "Marrakech"-lyktan liknar en som jag köpte förra året på rea. Din är jättefin!

    God fortsättning (och skönt med ledigt för dig)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker ljuslykta, den och stjärnorna med renen var ju så coola tillsammans.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd, renen var alldeles underbar.Var hittade du den? kram

    SvaraRadera
  5. Så fina fynd! Klart du måste shoppa lite inför nästa jul!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen, å vilka fina fynd du gjort. Så de redan i går, men kunde inte kommentera från den datorn, grrr ;)
    Ha en riktigt skön dag!!
    KRamkram<3nettan

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...