söndag 15 januari 2012

Två passioner...

Jag hyser en stor kärlek till skor. Vilken kvinna gör inte det, förresten? ;) En liten materiell passion här i livet ;)
Igår, när jag var in till "Lilla storstan" för att uträtta några byggärenden, så behövde en av döttrarna följa med för att byta ett par byxor. Vi passerade en skoaffär, där det var slutrea. Där stod ett par snyggingar och ropade på mig! ;) Såklart jag lyssnade, de kostade ju dessutom bara 25% av normalpriset ;) Snacka om fynd! ;)


Idag har jag varit till postens utlämningsställe (eller heter det posten??? ) och hämtat ut ett paket med en annan passion.


Tyg, såklart!!! Ett velourtyg i brunt och ett tunt mjukt bomullstyg i marin. Det ska bli klänningar (klänningar är ju också min passion!) eller tunikor.
Om jag hittar tid till att sy något innan flytten, återstår att se...

Men jag kan åtminstone njuta av att se på tygerna och fundera över detaljer m.m på modellerna! :)


Maria

6 kommentarer:

  1. Passioner är viktigt och dina är ju så roliga och annorlunda mot mina. Sömmerskan som försvann, det är jag det. Hoppas du kommer hinna lite sy mys och snygga skor.

    SvaraRadera
  2. Snygga skor till superpris! Så roligt att höra hur du tänker kring vackert tyg! Spännande å se vad det blir sedan:-) tycke absolut din ide låter super att vi ses nu i vår! Vi kanske kan mailas om mer detaljer? Kram!

    SvaraRadera
  3. Nån passion för skor har jag aldrig haft men jag är inte heller som alla andra. : ) Ska bli kul att se dina syprojekt när de är klara!

    Ha en skön söndag .
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!! Skorna ser otroligt sköna ut!
    Jag har aldrig haft ngn passion för skor..:)
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Här blir det strax bio...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Kikade in på din syblogg, va mycket fint du sytt.
    Tänk vad roligt at vara så bra på något.
    Spännande att se vad det blir av dina fina tyger du köpt.
    Det svarta klinkret var supersnyggt, underbart med ett nytt hus.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  6. Vilkan fina skor! Härligt med rea! Jag är så konstig att jag gärna köper massa fina tyger men jag kan inte sy. Jag vill bara ha dem.-)
    Roligt att du hittade in till mig så jag hitta din fina blogg.
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...