onsdag 18 januari 2012

Att inte kunna låta bli...



Efter att ha ägnat ett par timmar vid symaskinen, så borde jag enbart ha packat kartonger ikväll...
Men det är ju faktiskt så att det är så in i vassen svårt att låta bli att åka till huset och dricka kaffe med Mannen i mitt liv!!! Bara vara där, och titta på det som är färdigt... och kanske våndas liiite över det som inte är färdigt...
Det liksom lockar och drar i mig ;)
Ikväll blev det så att vi åkte ner jag och alla tjejerna och mumsade Almondy Tobleronetårta... Hela familjen samlad. Det betyder så mycket för mig!
Det känns som att vi kommer trivas fint i nya huset. Det har jag känt sen första stund. Sedan vi var där på tomten och fällde träd och drog ris i juni... Tänk vad tiden gått fort ändå!
Vi liksom "boar" in oss i nya huset. Fikar och äter där tillsammans bland byggdamm och bråte. Men vad gör väl det? ;)
Tjejerna har till och med fixat spikar i "byggtrappen" att hänga jackorna på ;)


Maria

När vi kom hem så gjorde vi ett riktigt "race" med flyttkartongerna. Fyllde tre lådor från köket, på en timme ;)

6 kommentarer:

  1. Ni kommer att minnas dessa stunder med glädje sen, så mysigt! Kram p

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tid ni har nu! Vi bodde i lillstugan jämte under hela byggnationen. Varje kväll gick vi omkring på bygget och tittade, planerade, drömde och längtade...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Din glädje smittar av sig och jag älskar när det är så där fantastiskt bra i en känsla och i en familj, värmen och lyckan sprider sig. Förstår din känsla. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Helt riktigt..packa kan man göra senare....
    Såå mysigt att ist ta en fika tillsammans..
    Som ngn annan skrev..det är just det ni kommer att minnas sen!!
    Önskar dej en riktigt God Natt!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Härligt att fånga stunderna i en situation som gärna blir fylld av en massa måsten och stress...låter alldeles ljuvligt och är dessutom fint att vi får bo in oss också( genom bloggen ) ...*skrattar.

    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. JAg skulle också hänga i huset och se vad som händer! ; )

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...