söndag 22 januari 2012

Kakla köket

Idag har jag gjort något riktigt kul! Satt kakel i köket!
Kul att göra och kul att vi kommit så pass långt. Helt själv har jag inte gjort det. Mannen i mitt liv har varit med och blandat fix och strukit på väggen. Tycker det verkar svårt att veta rätt konsistens ;) Men satt de allra flesta plattorna har jag gjort!(Hoppas de sitter kvar imorgon!)


Med laser till hjälp, så var det rätt enkelt att få det rakt;)
Vi har valt ett vitt kakel, med fasade kanter. Som så många andra... Men jag tycker att det är så snyggt. Mycket vitt blir det ju, förstås... Men våra vitvaror är ju svarta, så det bryter av lite ;) 


Ungefär en tredjedel är väl klart. Får väl fortsätta någon kväll i veckan. Det blir ju lite plattor...


Maria

9 kommentarer:

  1. duktig ni är !! och vad snyggt det ser ut att bli ......Kram

    SvaraRadera
  2. Ah, vad SNYGGT det blir!!!!!!


    Jag som är helt tokig i kök och tittade på massa inspirationsbilder i går....det blir topp topp toppsnyggt hos er!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är snyggt, Skitsnyggt, men ett rent helvete att foga ska jag säga. Jag vet för vi valde ju exakt samma i gammelhuset. Men.. Lycka till min vän. Det kanske var vi som var usla på just fogning och silikonandet. Kramis /Pia

    SvaraRadera
  4. Jättefint blir d ju! Duktiga ni e om sätter kakel själva, d orkade inte vi ;) kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Va duktig du är =) Kanon fint blir det!! Önskar dig en kanon trevlig dag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Godmorgon vännen!!
    Duktig du är!! Blir jättefint!!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Bra jobbat!

    Det kan se värre ut än vad det är när man sitter på läktaren och tittar på. Men jag kan säga att hon som M hjälper i stallet var mycket nervösare än jag! Jag var inte nervös ens. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Tack så väldigt mycket för awarden!! Ska ta tag i den så fort jag mår lite båttre. Har fått ett bakslag med hälsan efter att ha mått en hel del bättre efter operationen. Hann till o med jobba litegrann emellan. Så nu är jag både sjuk och sur!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...