lördag 7 januari 2012

Att förbereda för flytt

Min frånvaro från bloggen, beror knappast på brist på intresse. Nej, det är snarare brist på tid. Och det lär det bli mer av. Brist på tid alltså.  


Här hemma förbereds det för fullt inför kommande flytt!
Skåp, rensas och saker packas... Saker fotas och läggs ut till försäljning...
Spekulanter ringer/mailar/sms:ar och tid ska bokas för att sakerna ska komma och hämtas/betalas... Herregud, nästan ett heltidsjobb bara detta ;) Och hur många kilo saker har inte lagts i säckar som ska till "återbruket" och till "soptippen"??? Man borde flyttrensa lite oftare ;)
Fyllda kartonger tar en allt större plats i vårt hem. Hem och hem... snart liknar det mer en lagerlokal ;)
Tomt blir det där de numera sålda möblerna stod... Byrån i hallen, t ex. Tur man har något annat litet bord att placera där, så man kan lägga bilnyckeln någonstans och veta var man lagt den ;)


Så himla snyggt, är det kanske inte... Men "so what?" vi ska ju inte bo här så många veckor till ...
Hur många gånger sedan igår förmiddag, då hallspegeln såldes iväg, har jag inte kollat mig i spegeln - som inte sitter där längre? ;) Snacka om vanedjur ;)
Den som upplever detta mest jobbigt är ju i alla fall den kära söta vovven! Han undrar så vad vi håller på med när vi packar ner saker i kartonger och bygger på hög. Och för att inte tala om hans förundran över varför främmande människor kommer till hans hus och hämtar med sig sängar, gunghäst, byrå m.m... Ja, vad ska han tro?
Men mitt i all denna röra så känner jag mig ändå så nöjd och förväntansfull! Jag vill ju detta så otroligt mycket att det liksom pirrar i hela kroppen, bara jag tänker på det!;)
Nu i veckan kommer vårt kök och jag är så nyfiken på hur det ser ut. Mannen i mitt liv har börjat lägga lite klinker i hallen och strax ska vi åka och köpa kakel, till badrummet. Kökskaklet handlade vi tidigare i veckan.

Det är så skönt att allt börjar falla på plats!

Maria

6 kommentarer:

  1. Oj vad du är flitig. Förstår att det känns konstigt men snart så... Vad spännande med köket och kaklet och allt. Glöm inte att vila lite ibland, bara lite.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Förstår att det inte blir så mycket tid över!
    Ja du..jag har flyttat 3ggr sedan vi sålde huset..är fantastiskt bra!!
    Har slängt massor..men har ändå en del kvsr..samt att man köper nytt..hmm...konstigt!!
    Hoppas att ni pausar lite emellanåt..och fikar el gör ngt annat. Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!
    Kika in hos mej..du har någonting att hämta där...:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Åh så otroligt spännande och kul jag blir nästan pirrig jag med :-) kram!
    Ps tack för din finakommentar hos mig, go du är!

    SvaraRadera
  5. Förstår att du är förväntansfull! När flyttar ni in? När det gäller såna här saker brukar ju lite extra adrenalin kunna kicka in!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad duktig du är som orkar sälja saker. Jag ger hellre bort det för jag orkar inte med folket som ringer m.m. vilket är dumt för man kan ju faktiskt få ihop lite pengar till något nytt! Kul att börja packa och känna att det börjar närma sig flytt.

    Ang hamster så blir dom ca 2 år så eran kommer kanske inte flytta med er, tyvärr. A´s Pelle kom bara halvvägs men nu vill hon ha en ny. Tror vi väntar ett tag. : )

    Visst är det skönt att få städa bort julen. Granen packa jag ner eller sakerna rättare sagt innan vi åkte till Finland. Den hade gjort sitt. Kvar är tomtar och sånt men dem ska jag nog ta nu och sen är det stjärnor och sånt men de är så mysiga att ha tända.

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...