onsdag 18 januari 2012

I alla fall en början!

Igårkväll och idag har jag klippt tyg och maskinbroderat motiven till den bruna velourklänningen.

Motiven sitter på två olika delar på klänningen. Var får ni se, sen när det blivit klart ;)
Jag är så nöjd och glad över min symaskin som broderar så snyggt åt mig! Faktiskt så gör den det helt själv! Bara att trycka på start/stopp och byta tråd emellanåt ;) Hur enkelt som helst! Fast det tar lite tid, med förberedelser och så... ;)


Det är alltid lika spännande att se hur kombinationen av färg på tråd blir när det är klart. Fascinerande att bara kunna titta på och följa motvivet växa fram!


Nu hoppas jag på att hinna sy lite på fredag eftermiddag ;)

Maria

7 kommentarer:

  1. Tidig fredag? Så snyggt, verkligen bra färger på både tyg och tråd. Kanske ska beställa en velourklänning av dig när du har mera tid, sen?
    Även om jag hade en sån fantastisk maskin så skulle det nog inte bli såna fantastiska klänningar. Jag kan krascha alla symaskiner. Och jag gör det också...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag har haft min symaskin framme idag , men inte blir det så vackert. Skulle sy nya muddar på Felix huvtröja men det blev inget hittade inget svart muddtyg. Ha det bra Pia

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev...skall bli kul att se det färdiga resultatet!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Jag har en väninna som har en symaskin som det sitter ca. 10 spolar på ser enormt invecklat ut. Jag kanske borde köpa en ny symaskin, undra om jag skulle bli bättre på att sy då:)
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  5. Vad har du för symaskin? Jag skulle behöva en ny, har min farmors gamla och den är inte så rolig längre!
    Snyggt motiv!

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Hej vännen, wow, du är så duktig trots hjälpen av symaskinen;)Ska bli spännande att se färdig:)
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Trevlig blogg! Och vilken fantastisk symaskin! Har en som jag fick för 20 år seedan, finns absolut inga sådana där roliga finesser på!
    Jag lägger till mig hos dig!
    Ha en bra söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...