fredag 20 januari 2012

Award! Igen! :)

Häromdagen fick jag en award! Igen! Min andra "Liebster Blog" på kort tid. ;) :) "Liebster" är det tyska ordet för "käraste".



Sådant blir man ju väldigt glad över! Ännu mera glad blir man ju över motiveringen...
Lyssna bara på detta, som Berit, "Mitt liv som förskollärare", med bloggen  Pärlorna i mitt liv skrivit i motiveringen, när hon sände den vidare:

"Maria med bloggen Wikers liv som jag av någon anledning råkade hamna hos den 22 november 2011 och skriver man så vackert och med så mycket värme så förtjänar man all världens awards man kan få. Dessutom är Maria en hejare på att sy kläder, lappteknik osv..och förskollärare , bara det säger ju en hel del:)"

Alltså, hur glad blir man inte över de orden???!!! Nästan så man får passa sig så  man inte blir lite mallig ;)
Nåja, glad och lite stolt blev jag allt! Sträcker lite extra på mina 161.5 centimeter.
Om ni inte har tittat in på hennes blogg redan, så tycker jag absolut att ni ska göra det! Hon skriver om lite av varje. Visar mycket fina kläder från sin garderob.

Mitt stora varma tack till dej, Berit!!!!

Reglerna, eller rekommendationerna kanske man ska säga,när man fått denna utmärkelse är följande: Tacka och länka till den som givit den.  Skicka vidare till upp till 5 bloggar, som har mindre än 200 följare, lämna kommentar hos dem, så de vet att de kan hämta denna award. Ett väldigt enkelt sätt att sprida glädje ;)

Att välja ut 5 bloggar är ju inte lika lätt... Man vill ju att denna award ska spridas lite också, så därför försöker jag välja ut några som jag inte vet säkert har fått den redan ;)
Denna gång blir det dessa bloggar som får lite extra uppmärksamhet:

Charmigt sa Charlie   Lotta skriver om sitt liv utanför New York. Jag som älskar NY, gillar denna blogg mycket! :) Massor av jättefina bilder bjuds det alltid på hos Lotta! (Fast jag kan tänka mig att Lotta har mer än 200 följare)

Casa bianca di Mia En snygg livsstilsblogg med mycket personlighet, som gillas stort. Mia har dessutom lika många barn som jag ;)

Två små hus  En ganska nyfunnen blogg, som jag fastnade för direkt.  Bloggaren, är precis som jag "husbyggare". Spännande!

Simsalabim  Är  en fin trädgårdsblogg av samma bloggare som har Hem ljuva hem. Mycket vackra blommor bjuds det på, året om! Spännande för mig som inte är speciellt trädgårdskunnig, men som ändå gillar att pyssla lagom i trädgården. Säkert kan jag hitta tips och råd till nya trädgården!

Whilsamt vitt & Lantligt  En bloggare som gillar auktioner och loppisar. Fina bilder på inredning och pynt bjuds det på. En och annan ommålad möbel visas också ;)

Titta in på dessa fina bloggar!

Till er och alla andra i bloggvärlden: Trevlig Helg!

Maria

11 kommentarer:

  1. Grattis!!! Så härliga ord!!! Det är ju sådant som är så kul..och som gör att det blir extra kul att blogga!!
    Ha en fortsatt mysig fredag!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej raraste Maria!

    Tack! Jag blir lycklig och glad inombords. Underbart att få liebe en fredag dessutom.

    Jag är så glad att vi hittat varandras bloggar. Jag följer med spänning ert husbygge. Det blir SÅ fint. SKulle också vilja bygga ett hus ;)

    Det är härligt att dela NY love med dig också.

    Tack!!

    Kramar och önskar dig en underbar fredag!

    SvaraRadera
  3. Grattis och njut av awarden hela helgen! kram

    SvaraRadera
  4. Tack så väldigt mycket Maria! Vad glad jag blir!!!
    Så svårt att välja ut 5 st bland alla fina bloggar bara, måste fundera ett tag...
    Ha en riktigt fin helg nu!
    Kramen Susanne

    SvaraRadera
  5. Grattis :)
    å missa nu inte......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F


    det är roligt att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Grattis igen och vilka fina bloggar! Äldsta dottern vann Monopol hi hi kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till din Award! Kan bara instämma i motiveringen. Ha en riktigt skön helg!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Grattis och stort tack, du kan kika in hos mig idag lite färger och annat smått och gott.Till dig från mig! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Grattis till Awarden. Kul. Tack för kommentaren på min blogg. Kul med en "kulla". Ha en skön helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Tack snälla du!!
    Jag tar tacksamt emot denna fina award! :)

    Vi ses snart! ;))

    Kram Mia
    casabiancadimia.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Vad fint du gör! Och tack för titten! Jag håller med dig! Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...