torsdag 12 januari 2012

Klinker, tapeter och kök!

Allt mindre tid till bloggen och allt mer tid läggs vid husbygget. Husbygget som snart inte behöver heta just husbygget ;) Numera är det ju faktiskt ett hus! Ja, vi har ju faktiskt två hus nu, kan man väl säga? ;) Men inget av dem är just värt att kalla hem ;) Det hus vi fortfarande bor i, det fylls ju med kartonger, och möbler "saknas" ;)  Strykhögar växer, och städningen är väl inte tipp-topp...
Men vid nya huset, där händer grejer minsann! Målarna är färdiga. Allt är målat i vitt och några väggar har tapetserats.

Köket fick en fondvägg med små svarta mönster. Mannen i mitt liv var väl inte 100 nöjd med mitt förslag från början, vad gällde den, men eftersom han inte hade tid att hitta en som föll honom i smaken så... ;)



En vägg i "finrummet" har klätts med en rutig tapet i beige/brunt. Jag fick en idé om att ha en rutig vägg, då jag och mannen i mitt liv, var på "Stationen", en restaurang i Uppsala, där de hade just en rutig tapet. Jag hittade en perfekt tapet, helt i min smak!


Riktigt vågad känner jag mig med tapetvalet till ena hallväggen! ;)


Riktigt nöjda blev vi också! Alla tre tapeterna kommer från samma kollektion från Boråstapeter. Kollektionen heter "New Classic" och är deras "New England-inspirerade tapeter". Såklart... ;) Golvet är täckt med skivor, för under ligger klinkergolvet, som Mannen i mitt liv lade förra helgen!

Svart och högblankt! Har en känsla över att golvmoppen kommer behöva åka fram ofta...

Igår anlände vårt kök från Danmark.
Det var som rena rama julafton, när de lastade in alla paket! Så himla kul! Som jag väntat på detta!

En del sitter redan på plats förstås och det väntas bli klart under helgen.


Snart så... Snart har jag ett nytt hem!


Maria

12 kommentarer:

  1. Jag förstår hur det känns!
    Vi byggde radhus för länge sedan och så man längtade.
    Snygga tapeter ni valt. Jag gillar också New England-stilen. Det ska bli kul att se när ni möblerar sen.

    Ha det så bra bland era flyttkartonger!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Oj vad himla fint ni får det!!! Älskar tapeter och dina (era) val till väggarna blev kanonfint!!! Härligt att allt börjar ta form allt mer!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket drömhem du får! Snyggt golv,det gillar jag extra!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad fint det blir! Gillar allt!
    kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Snyggt, snyggt! Vilken fart och vad roligt när tapeterna kommer på plats. Snart så är ni inne i det nya fina huset. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Såå snyggt allt kommer att bli...golvet i hallen...kanon!! Härligt..tänk att flytta in sen så småningom..och det är precis som man vill ha det!!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Oj vad fint det kommer att bli. Himla snygga tapeter får jag säga. Kul att tapeter blivit så stort igen.
    Ja golvet...hi hi kommer kanske att behöva lite extra omsorg. MEN va snyggt :)
    Ha de gott från Maria

    SvaraRadera
  8. Åh så snyggt det blir, jättekul att följa ert bygge kram och trevlig fredagkväll

    SvaraRadera
  9. Wow, vad det har hänt grejer!! Måste vara jätte kul.
    Hög blank svart är kanske inte så praktiskt men snyggt. Ett par kompisar har det i hallen och allt syns på det. : )

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!! Kan bara säga att : SÅ SNYGGT !!!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  11. Så himla fint ni får det! Vad härligt med nytt hus, en nystart på året kan man ju verkligen säga!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  12. Så spännande det skall bli att se utvecklingen. Kika in hos mig idag du har fått lite extra uppmärksamhet av mig. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...