tisdag 3 januari 2012

Att vara ledig en smula

Jag njuter verkligen av att få ha jullov! Semester på sommaren är förstås underbart, men just att vara ledig vid jul och nyår, det är en annan känsla!
Det gör inget att man skrotar runt inne halva förmiddagen i morgonrocken! Det gör inget att man ligger i soffan och tittar på film och äter godis ;) Att man är uppe sent och dricker en het äppeldrink och bara myser... Det gör inget!!!
Just i år, får julledigheten en annan betydelse. Jag får lite mer tid nu, att rensa skåp, förråd, lådor m.m inför den kommande flytten till nya huset. Jag kan slappa lite på morgonen, innan jag sätter igång med det. Jag behöver inte iväg till jobbet först och jobba åtta timmar innan jag får gå hem och stressa med det som måste göras. Nej, jag kan göra det lite i min takt, just nu, de här veckorna ;) Samtidigt som jag har tid att umgås med mina fina döttrar och dricka flera koppar kaffe ;)



Kanske jag är lite fåfäng, när jag också njuter av att kunna gå i mina lite finare kläder, som jag inte vill använda på jobbet...? Att när man skrotat klart i morgonrocken, kunna få göra sig lite "fin" ;)

 Bara en sån sak är skönt med jullov! ;) Att kunna välja...

Maria


9 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg ...och en fin blogg du har!

    Det är väl just det som är så skönt med ledighet.............att kunna VÄLJA precis vad man vill göra!

    Just "jullov" är speciellt tycker jag, man har inte så höga krav på att man måste göra så mycket..........

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Samma här. Jag går också bara hemma och småpillar i min ledighet. Det är skönt att bara vara.

    Jag förstår vad du menar när du skriver att du njuter av att få klä upp dig på din fritid. Jag går i vårdkläder hela dagarna så jag njuter också av att få slänga på mig något tjusigt ♥

    Önskar dig ett gott nytt år!
    kram CC

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!
    Javisst är det skönt..att gå i morgonrocken..halva dagen..och inte göra ngt speciellt. Härligt att umgås och fika med barnen..bara det är ju livskvalitet!
    Förstår dej vad det gäller kläderna..visst är det kul..att kunna klä sig "fin"!
    Hur går det med den gemensamma fikan idag då?? Det är ju tisdag..hihi..
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej oj oj de där lät hur härligt som helst!

    Jag är ledig idag o skrotar runt i myskläder, eldar i kaminen och fixar runt med blommor och annat. Fotar i dagsljus för att kunna blogga i veckan :)

    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Det låter jätteskönt! Här händer det bara elände när jag är ledig. Skrota runt i morgonrock, nej det hinns inte med. Jag hinner väl det en annan dag. Kram

    SvaraRadera
  6. sååå skönt! Och klart man vill pynta till sig lite :)

    SvaraRadera
  7. Så härligt det låter, det är väldigt skönt och lugnt att vara ledig på jullovet, inga måsten som på sommaren. Vilka fina plagg du visar kram

    SvaraRadera
  8. njuter för full av ledigheten här också...gjorde ett försök till att "sunda" till mig igår ...men känner att det får vänta till "vardagen" när jobbet sätter fart...så idag är det kaka till kaffet igen...*ler..

    Kram och hej från Göteborg och mig.
    Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...