måndag 16 januari 2012

Tapeter och golv och lite mera kök

Helgen som gick gav verkligen resultat vid husbygget!
Mina svärföräldrar var hos oss hela helgen och hjälpte till med att tapetsera och lägga golv i tjejernas sovrum. Rummen var ju redan vitmålade, men det har satts upp varsin fondvägg.
Tvilling1, valde en tapet med vackra ord på, och ett mörkt golv.


Mörkt golv, valde även Tvilling2, men en blommig tapet.


Dessa två rum ligger vägg i vägg och är lika till storlek och form. Det som skiljer dem åt är att fönstren är placerade på olika väggar. Det första rummet har fönstret på kortväggen och det andra har två fönster på långväggen.
På övervåningen rakt ovanpå dessa rum ligger två rum som också är lika till storlek och form. Samma där att fönstersättningen skiljer dem åt.
Minstingen, som har sitt rum ovanpå Tvilling1, har valt ett vitlaserat golv och en fondvägg med grå blommor.


Mellantjejen har även hon, valt ett mörkt golv, och en tapet med en lite mer beige botten med stora vita blommor. Den "blänker" lite, så det var lite svårt att fota den ;)

Det är så roligt för alla tjejerna har varit så delaktiga när farmor har tapetserat. De har varit med och måttat och limmat. Och nu är de sååå nöjda med resultaten!

Våra kökssnickerier är färdigmonterade nu, så när som på köksön, som vi inte satt upp. Fattas lite takanslutning och passbitar fortfarande också.

 Där röret kommer upp, ska köksön placeras.

Det går undan när man får hjälp av två personer i två dagar ;)
Tack än en gång snälla svärmor och svärfar!
(om ni mot all förmodan skulle läsa detta ;)

Maria

16 kommentarer:

  1. Såå fint det blir vännen!!
    Härligt att tjejerna fått välja efter egen smak!!!
    Spännande att som utomstående se hur huset tar form!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Wow, så mycket det händer hos er! Väldigt fint!
    Kram

    Och jo, jag kanske byter bana. Jag vill i alla fall ha möjligheten, men kanske går det inte på heltid. Vi får se, saker klarnar lite i taget. ;-)

    SvaraRadera
  3. Det blir ju super! Kul att ni kommit så långt, snart dags att flytta in. kram

    SvaraRadera
  4. Kul och se vad tjerna valt och fint var det.Härligt med hjälp det går så mycket fortare då Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ååh, vad fint det blir! Älskar kontrasten mellan de mörka golven och de ljusa tapeterna! :)

    SvaraRadera
  6. Oj vad fort det gått! Vilka fina golv och så kul att de fått välja både golv och tapet själv:-) kram!

    SvaraRadera
  7. Vad kul att se vad dina barn har valt för tapeter. Så lika ändå....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Vilka fína rum dom får!! Bra tapetval dom gjort och köket blir jätte snyggt! Vill tjejerna börja flytta in sina saker nu?

    Ha en toppen dag.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Åh så fint!!
    Det måste vara jätteroligt för barnen att de får vara med och bestämma hur deras rum ska se ut. Jag kommer ihåg hur roligt det var när jag fick välja tapet till mitt flickrum :)

    Och köket: så snyggt! Tänk när ni står där och lagar mat. Drömkök Maria!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Helt underbar tapet med vackra ord på, det blir så fint.
    Du får en Award av mig. Kanske hinner du inte med det nu, tar ju lite tid men den är din i alla fall.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  11. Oj vad ni har kämpat. Det är så roligt att få följa ert bygge. Ser verkligen fram emot att få se ert kök. Det verkar bli jättefint.

    SvaraRadera
  12. Hejsan,
    det verkar som att alla dina barn har bra tapetsmak- de är lite i samma stil. Och mörkt golv till passar superbra. Det jag inte förstår är om ni håller på med en kösrenovering samtidigt? För det måste vara ganska slitit (samtidigt som det måste vara superkul!)

    Jag jobbar på Byggla.se. Vi har en hel del bygglare som bygger kök och tapetserar. Skulle vara kul om ni vill dela mer er om era tapetserartips (eller hur man monterar en köksö- det vet inte jag!). Jag skulle tycka det var givande om ni vill visa upp ert projekt hos oss. Låter det lockande kan jag även erbjuda ett litet tack. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om både tacket och Byggla!
    Ha en fin fredag :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  13. vad heter tapeten med stora blommor på den blanka vita? som mellersta tjejen hade valt =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet tyvärr inte vad den heter. Den är från Rusta, men köpt för ett år sedan... ;) :)

      Radera
  14. Hej, Vad fint! Ser att detta är några år sedan, men jag är lite nyfiken på vart ni köpte tapeten i "Minstingens" rum? Jättefin! Ha det fint! /Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du hittat hit!
      Alla fyra tapeterna kommer från Rusta. Eftersom det är mer än fyra år sedan de köptes, så tvivlar jag på att de finns kvar? Kan tillägga att Minstingen har målat tapeten svart, nu. Blev snyggt då blommorna träder fram lite igenom, eftersom de "står ut" lite ;) Ha en fin dag/ Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...