torsdag 26 januari 2012

Schack!

Igår hade plattsättaren hunnit så långt att all kakel och klinker är på plats i det lilla badrummet, nere. Resultatet blev toppen! Jag är sååå nöjd! Och Mannen i mitt liv, också ;)
Schackrutigt, blev så läckert! Det är 15x15-klinker och plattorna på vägg är 30x60.


Det "lyser" något grönt på bilden, som jag inte förstår var det kommer ifrån? Skyller på min nya iPhone, kortet är taget med den ;) Plus att bygglampan speglar sig i kaklet.  I verkligheten ser det inte alls konstigt ut!
Igår var jag och Mannen i mitt liv och "storshoppade"... Eller vad sägs om 10 innerdörrar och en duschhörna? ;) Vi är så glada över att vi fortfarande har vår familjebuss, kvar! Vad gjorde vi utan gamla Bettan? ;) Tänk vad mycket man får in i en 7-sitsig bil, om man fäller alla baksäten!
Dörrarna låg i bilen, när vi i nästa butik hittade dusch-hörnan. Tio dörrar tar ju lite plats ändå, och för att vara säker på om vi skulle få med dusch-hörnan, så gick Mannen i mitt liv ut och måttade med sin iPhone, för paketet var drygt en iPhone, tjockt...
Jodå, det skulle funka sa han! Han hade mätt i hela utrymmet upp till tak, från dörrhögen.
Jag kan lova er att det inte fanns en millimeter utrymme kvar när vi tryckt in dusch-hörnan!!!

Men han hade rätt! Den fick plats! :)

Maria

7 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!!
    Så fint det blir!!
    Härligt att det verkligen börjar ta form..erat hus!!
    Skall bli så spännande att följa forts..och sedan när det är färdigt!! Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag gillar såna stora plattor.
    Stora bilar är bra i många lägen. Vi har en miljöval och jag gillar den skarpt!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Ja det kallar jag storshopping!:) kram!

    SvaraRadera
  4. Snyggt golv. Bra val. Jag har likadant :) Lustigt nog ser man bara skräpet på de mörka rutorna, tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Åh! vad fint jag blir alldeles matt. Schack Matt: Kram/ Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...