söndag 8 maj 2016

Härliga lediga dagar

Vilken fin långhelg vi fick!


Sol och lediga dagar, utan något speciellt inplanerat. Underbart! Jag har fixat och donat på vår uteplats på baksidan. Städat av och plockat fram mina älskade däck-stolar. 
Är barnsligt förtjust i dem. Det är liksom lite "måste" att ha sådana till vårt hus ;)

För första gången är jag nöjd med loungemöbeln också... Eller nöjd med känslan. Kan vara parasollen som hjälper till att mjuka upp den svarta möbeln, tillsammans med de beiga kuddarna. Tyckte inte alls att det har varit lika bra förr om åren, då jag kört med blått och vitt...
Jag har varit till handelsträdgården och köpt lite örter och andra plantor. Jag har också äntligen sått de frön jag köpte tidigt i våras.

Det har varit så otroligt soligt och varmt, och man har sett på växtligheten hur det grönskat mer och mer för var dag. 

Jag har också hunnit med att putsa tre av alla fönster och fönsterdörrar som vi har. Yes, en tiondel gjort... ;) 


Och vi har badat. Ute i spabadet. Både onsdag, fredag och lördag. Så det har varit en riktigt härlig långhelg! Både fått en hel del gjort och även bara kunnat slappa och ta det lite lugnt emellanåt. Jag har läst hela min nya coffee-table-book också. Och ikväll har vi haft den nya lilla familjen här på söndagsmiddag. 


Nu är jag laddad för en ny arbetsvecka!


Maria

5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Men så fint ni har. Supermysigt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken toppenhelg ni haft. Så himla snyggt på er uteplats, skulle gärna sitta där och njuta. Jättefin parasoll också. Vi har letat efter ett parasoll "hela helgen":) Tillslut blev det ett likadant som vi redan har och är supernöjda med. Liknande modell som ni har, fast i grått och stål.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  4. Vad det växer och frodas hos er. Vilket mysigt ställe att chilla på. Vi är lite sugna på ett liknande parasoll. Jättefint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Perfekt att vara ledig på... Solskensdagar!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...