fredag 20 maj 2016

Fredagskänslan!

Nybadad och mätt på fisk och skaldjur...


Japp, så är jag landad här i fåtöljen nere i "finrummet". Känns helt okej, om man så säger! Maxad fredagskänsla idag! Men vi tar det från början...

Det har varit jobbfredag för mig idag! Första sedan i mars! (Men mina lediga fredagar är tillbaka i augusti, går ner i arbetstid för att investera i livskvalitet) Och vet ni.. det var riktigt trevligt att få den där lite speciella fredagskänslan, när man checkar ut från jobbet och det är helg i hela huset här hemma. Fredagsmys! Jag hade stängning på jobbet och trängdes lite i mataffär´n när jag helgmyshandlade på hemvägen (eller "hemvägen", det är snarare en "omväg" eftersom jag jobbar så nära hemmet ;) men det hör till för mig! Även om jag absolut inte vill vara utan lediga fredagar, så kanske jag liiiiite har saknat den där speciella fredagskänslan när man jobbar... men... fredagar är också bästa dagen att vara ledig på, även om det också är bästa dagen att jobba på ;) 

Lite fint fredagsmys fick jag också av min vän som jag sytt vimpeln åt. Alltid så svårt att ta betalt för saker man gjort, så jag "önskade" betalt i en flaska vin, typ... Fick både vin, bubbel och choklad. De bästa betalningarna när man gör något åt en vän! 

Eftersom den flaskan inte var kyld, så plockade vi en från vinkylen när vi tog det "obligatoriska" badet. Skålade och firade kanske lite att jag fått klart med mina lediga fredagar, firade andra jobbframgångar för Mannen i mitt liv.. och kanske bara för att ;) Och kanske att nu är det semester, en "försmak" av semester i alla fall. Jag är ledig i elva dagar nu, och om bara några dagar är vi på väg till New York. 

Som vanligt så delade vi med oss av vad veckan har förgyllt, eller förpestat oss med ;) Vi är rätt bra på det, jag och Mannen i mitt liv. Att reflektera tillsammans. Jag tror att det är superviktigt att prata med varandra, se varandra och liksom dela vardagen tillsammans. Vad tycker ni? Är ni bra på det? Hur och när får ni till den tiden? Berätta gärna! 

Ja, det var min fredag.. med fredagskänsla "de luxe" idag ;) Hoppas ni också haft en toppendag! 



Maria




5 kommentarer:

  1. ååå,vad härlig kväll med bubbel,skaldjur o fisk!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick bra att jobba fredag. Jag har ju en lite annan variant av fredagskänsla då jag jobbar hemifrån. Så skönt med träning på morgonen, frukost ute och sen jobba. Och när jag jobbat klart är jag redan hemma, liksom. Bäst!

    Vi är nog långt ifrån så bra på att ventilera veckan som ni är. Lite diskuterar vi nog visserligen, men inte speciellt mycket.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Underbar bilder :) Njutning till max :)
    Hoppas du har en mysig kväll och att allt är bra med dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jag har ju jobbat hemma många år o särskilt fredagar - nu älskar jag att vara på jobbet på fredagar! Vi fredagstränar ihop på lunchen ett helt gäng o på eftermiddagen är alla lite extra fåniga ;) o då jobbar jag mest med män. Jag o gubben är nog bra på att reflektera ihop men kanske inte just på fredagar utan lite av o till. Sen är jag inte alltid sugen på att "prata sönder" allt, men det beror precis på vad det gäller förstås ;) kram o ha härliga dagar nu!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...