söndag 22 maj 2016

Firat Mors dag

Idag har vi firat Mors dag här hemma i Villa Wiker.


Nejdå, vi har inte tagit fel på dag, vi vet att Mors dag är nästa söndag...

Men eftersom jag inte är hemma nästa söndag, så bestämde vi redan förra helgen att vi skulle fira Mors dag den här söndagen. Vi firar inte så stort men vi ser till att träffas och äter eller fikar tillsammans. 
Det är ju det som är det viktiga! Att få en stund tillsammans med dem som man är mamma till. Och jag är så glad och stolt över att få vara mina döttrars mamma! Vi har ätit middag och fikat tillsammans hela familjen, med barnbarn och svärson också så klart! Och döttrarna hade fixat choklad och mina älsklingsblommor. De vet, de där fina flickorna vad deras mamma gillar! 

I år är första året som jag också är mormor på Mors dag, och att få en eftermiddag med guldklimpen är ju också toppen! Han gillade sin snurra väldigt mycket, och i paketet låg det en låtsastelefon.

Den roade han sig med när vi tog en kopp kaffe på stan under tiden morfar klippte sig. Har också fixat några bas-linnen att packa ner i resväskan, så nu är allt snart klart till på tisdag, då det bär iväg.

Ja, det var denna söndag det. Min egen "Mors-dag-söndag" 


Maria

4 kommentarer:

  1. åååå.... de är så fina alla fyra och vad mysigt att bli firad så där lite i förväg...♥
    Å lillkillen är ju så söt så man smäller av.
    Spännande med resan i morgon...inte avis alls......;o)

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tjejer du har kram Diana

    SvaraRadera
  3. Grattis på morsdag i förväg. Fina döttrar.

    SvaraRadera
  4. Det viktigaste är ju att man träffas, sen vilken dag det
    är kvittar ju. Fina tjejer och den lille gossen är ju underbar.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...