tisdag 17 maj 2016

Å plötsligt hade det gått en vecka... (och lite fredagslyx och badrums-sneak peek)


Oj, en vecka sedan förra inlägget...


Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så ;) Här hemma fixas det för fullt med både det ena och det andra. Jag har putsat några fler fönster, vi grejar med badrummet och så klart fixar med saker inför resan...



Fast jag hade ju tänkt göra ett inlägg i fredags kväll... Efter min  sista lediga fredag denna termin (Det verkar som att jag får vara ledig igen fredagar fr o m augusti, jobba 80%....) som jag gjorde till en riktigt vardagslyxig dag. 

Efter mindre vardagslyxiga sysslor som tvätt och storhandling så efter lunchen då tappade jag upp ett bad. Inne i nya badrummet som snart är helt klart! Och så låg jag där, lyssnade på musik, bläddrade i en tidning och drack champagne. Alldeles för mig själv! Snacka om kvalitetsegentid ;) 


Sen tog jag bussen in till stan för att dejta Mannen i mitt liv. Middag på restaurang. Denna gång testade vi Jay Fu. (första gången jag var där). Lite annorlunda meny med asiatiska/amerikanska  smaker i en skön blandning. 


Allt till belåtenhet, både dryck, mat och service. (Ja, man fick vatten till maten utan att be om det, personalen fyllde på både det och vårt vin, hade full koll och frågade flera gånger om allt var okej. Så tycker jag att det ska vara utan att för den skull känna att man har för höga krav) Och minsann slank det inte ner en efterrätt också ;) Det blev ingen sen kväll, vi var hemma före 22, men inte orkade jag blogga då ;) 

På lördagen gick tiden... Vi var och uträttade några ärenden, jag köpte en ny telefon som tog hela eftermiddagen att få att fungera som den skulle. Det var mejlen som krånglade och höll på att driva mig till vansinne! Mannen i mitt liv höll också på att drivas till vansinne.. Av mig... ;) Nu fungerar allt tipp-topp. Fråga mig inte vad vi gjorde?! ;) Sen blev det bad ute och goda hemgjorda burgare på grillen. 



Vips så var det söndag! Det blev en lång skön sovmorgon och så till köpcentrat för att fixa med lite saker inför resan. Tog ett gäng döttrar och barnbarnet med mig och kunde inte motstå att köpa honom en fin liten vårjacka... Som han glatt poserade i ;) Alltså det där barnet.... Så mycket lycka i att ha ett litet barnbarn. 

Och medan ena dottern både bakade bullar och sedan bakade pizza till middagen, så tog jag tag i ett beställningsjobb. En vän hade beställt en vimpel till sitt barnbarn. Tiden gick och inte hann jag med något inlägg förrän det var dags för sista delen av "Springfloden". Ni har väl sett den serien? Jättebra, tyckte jag.


Igår slutade jag tidigt och hade sådan lust att baka (inspirerad av dotterns bullbak?) så jag slängde ihop en ananaskaka, även kallad ananasmums. En av döttrarna undrade om jag verkligen var helt frisk??? Jag brukar typ aldrig baka... även om jag faktiskt kan och dessutom kan tycka att det är kul. Och så skulle jag göra inlägget medan kakan gräddades, men då var det teknikstrul som heter duga, på datorn. Jag uppdaterade, jag rensade bilder och mycket annat. Sedan strulade blogger, det gick inte att komma åt bilderna... Det bidde inget inlägg då heller...
Men nu så... här är inlägget och det där med att jag inte skulle vara helt frisk... Attans... Jag vaknade imorse med igenklibbade ögon, en skrovlig hals och huvudvärk... Vill absolut inte bli sjuk nu, när vi åker om en vecka... Jag ställde om klockan, struntade i min pw och sov drygt en timme längre. 


Hoppas på att det är övergående snabbt!


Maria 

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! Barnbarnet är en riktig goding! Så söt.
    Hoppas nu att du håller dig frisk och pigg och att ni får en underbar resa!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så fint badrummet ser ut. Mysigt att gå ut och äta, låter som ni haft en toppenhelg.
    Trist att du känner dig dålig, hoppas nu det inte blir värre. Krya på dig!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Åhh så gullig han är den lille Vilde. Ett badkar skulle sitta fint nu faktiskt, det ser sååå lyxigt ut där inne. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  4. söta barnbarnet! Krya på nu så vips så sitter ni på flyget :)

    SvaraRadera
  5. Härligt att det blev en liten uppdatering i alla fall :-)

    Hoppas du inte åker på nåt skit nu!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...