tisdag 10 maj 2016

Bara ett par veckor kvar till resan...

Yes, nedräkningen har verkligen börjat!


Ett par veckor kvar bara tills jag och Mannen i mitt liv reser till USA. För tredje gången ska vi besöka den fantastiska staden som stavas N E W  Y O R K... Det är nästan fem år sedan vi var där sist. (Var där 2010 och 2011) Den här gången stannar vi några nätter längre och blir borta en hel vecka. Vi har också hyrt en bil och kommer leta oss ut från Manhattan och NY för en liten tripp uppåt längs kusten, för ett par nätter. 

Vi kommer dock börja och avsluta på Manhattan. Vissa saker har vi ju redan betat av och sett både en och två gånger. Som Empire State building till exempel, den kommer vi inte besöka denna gång har vi sagt, utan istället testar vi Rockefeller. Ut till Coney Island kommer vi inte heller åka denna gång. Frihetsgudinnan hoppar vi också över. Det vi gjort allra minst av vid våra NY-besök, är nog att shoppa. Kanske blir det lite mer av den saken den här gången? 

Är det något vi gjort mycket av så är det att traska och gå... man går mycket när man är i New York och bra skor är ett måste. Jag har faktiskt varit in till stan idag och köpt mig nya snygga sköna skor, som ska packas med. Vita sneakers från Nike, som är betydligt skönare än att gå i platta Converse... Vi har även åkt en del tunnelbana och deras system är rätt lätt att förstå, på Manhattan. Uppåt och nedåt, typ ;) Något vi verkligen sagt att vi ska göra är att ta en drink på en rooftop-bar och jag tror att det ska vara en sådan på åtminstone ett av hotellen vi bokat? Och så ska vi ju absolut besöka Central Park, det är ett måste fastän vi varit där bägge besöken. Kanske hyr vi varsin cykel och utforskar parken ännu mer? 

Ja, det ska verkligen bli roligt och mysigt att åka dit igen! Nedräkning nu....



Maria

12 kommentarer:

  1. Kul med den där längtan till något man gillar. jag ser fram emot vår Italienresa och känner samma sug som du fast år ett annat håll. Jag har snart en finfin planta(svart petunia) att leverera så vi måste boka in en altanfika. Kanske en fredag när jag slutar tidigt? Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha något att se fram emot, hoppas ni får en underbar resa. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt, shoppa är ju något jag verkligen gjorde när jag var där i nov :)kram Diana

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli en helt underbar resa. Önskar er en supertrevlig vistelse när det är dags.
    Kul med nya skor. Hoppas de är riktigt sköna:)
    Ha det gott min vän
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ååååå jag förstår att du längtar! Jag vill gärna åka tillbaka till NY, gärna se mer av ut kanten, sen hade jag ju gärna åkte till "outlet" som ligger utanför NY!
    Bra med nya skor, det behövs sköna i en storstad

    Kram och fin helg
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha en sån resa framför sig! Älskar NY!

    Du får gärna visa sneakers'arna! Är på jakt efter ett par snygga OCH sköna! Verkar hopplöst. Alltid bra med tips på nya att testa.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken drömresa.. Ha så skoj nä ni åker.. kram

    SvaraRadera
  8. Vi hyrde bil när vi var där och åkte till The Hamptons helt ljuvligt...
    Jag gick runt i New York med flippisar!! Flera mil!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Vad spännande. Jag har aldrig varit där.
    Hoppas ni får en toppen resa och hinner med lite nya utflykter.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Åhhh, vad spännande och sååå härlig semestertripp Ni har framför Er. Hoppas Ni får finfint väder så ni kan njuta ordentligt.
    Ha de gott vännen! Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Det blir najs det! Fina bilder!!

    SvaraRadera
  12. Här åker vi till Mallis snart kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...