lördag 21 maj 2016

Det finns en lördagskänsla också!

Lördag, en avslappnad dag med mycket känsla... 


Bara det där med att vakna och veta att det är helg och två lediga dagar, är ju en speciell känsla. Att sedan ha mysiga vovven i sängen när man vaknar... ja det är faktiskt mysigt fast jag någon gång sagt att jag aldrig ska ha vovvar i sängen... Att sova hos oss är något han gjort allt mer sista tiden, annars har det alltid varit lillmatte som han sovit hos, alltid. 
Efter frukost och stallskjutsningar tog vi bilen in till Stockholm, jag och Mannen i mitt liv. Köpa jeans, stod på dagens to-do-lista. Inte till mig, så jag slapp prova ;) Måste bara säga att vad det underlättar med kunnig, trevlig och hjälpsam personal! Det var gjort  på ett kick att fixa jeans till Mannen i mitt liv. 
Det blev även en runda inne på leksaksavdelningen. Hade planerat att köpa en sådan där klassisk snurra, ni vet... Ja, det slank med en lite försenad fem-månaderspresent också. Allt man köper ger poäng på NK-nyckeln... Fniss... (Vill ju behålla mitt svarta kort!) Och det är ju en speciell känsla att skämma bort sitt barnbarn...


Lunchen denna lördag blev en korv i NK-korvkiosken. Det är en speciell mysig känsla att handla korv av "korvgubbarna" där, de är så himla trevliga! Och korven är bara så goood....

Jag undrade lite försynt om det var okej att man köpte sig en egen "morsdagspresent" (jag tycker absolut inte att man behöver köpa morsdagspresenter, men det kan ju vara bra att ha en anledning att köpa något till sig själv ;) och Mannen i mitt liv undrade vad det var jag ville ha...

Det jag ville ha, och även köpte var en pläd från Artwood, som jag suktat efter sedan vi var på Hotell Pigalle förra sommaren, där de hade massor av sådana på sin takterass, fast deras var i beige. Min är som synes blå. Åh vad jag gillar den! Den bor i uterummet nu och jag ska köpa en till typ nästa gång jag är på Artwood/Newport/NK. (Min bästaste inredningsbutik!!) Bara jag får tid, så ska jag sy nya kuddar till uterummet också... 
Det blev en snabbvisit i huvudstaden idag och när vi kom hem gick jag ut och skördade lite i trädgården.

Det var premiärskörd på rabarbern som jag satte ner förra året. Riktigt stor och fin har den blivit! Myntan har vuxit lite den med. Det är så mysigt att hämta in från egen odling.
Jag lånade Mannen i mitt livs rejäla förkläde (tycker det skvätter så om rabarbern när man ansar dem) som kommer från Newport och så fixade jag ihop varsin rabarbermojito åt oss.


Vi satte oss på vår porch, och njöt av dem. Det är något speciellt med att sitta där. Det var den uteplats som var färdig först runt vårt hus och det är så härligt att sitta där under tak och njuta av eftermiddags/kvällssolen.


Att sitta i uterummet är ju inte heller helt fel. Vi tog lite charkisar och goda ostar. Italienskt idag! Vi klämde in ett bad innan vi bakade pizza. Med hjälp av färdigt pizza-kit är det snabbt fixat.

Ja, lördagskänsla, när den är som bäst!  En lugn och mysig dag. Me like! 



Maria

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig och händelserik dag ni hade. Längtar tills jag får skörda våra rabarber. Tänker på en god rabarberpaj med egen skördade rabarber. Mums mums.

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en lugn, avslappnad och mysig lördag! Och att fynda en fin pläd är ju inte fel det heller.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Mysig dag och pläden är underbar kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...