måndag 14 mars 2016

Uppdatering 16.03.14

Lika dålig som jag är på att uppdatera min i-phone...


Lika dålig har jag blivit att uppdatera bloggen... Inte långt ifrån i alla fall ;) Förra veckan var en sådan där vecka som går till historien. Underbemanning och pusslande hit och dit. Lite stress och en urtrött kropp som kämpat mot baciller ett tag och ett kvällsmöte på det... ja, det var min vecka det. 
Jag är en sådan där människa som gärna reflekterar över saker och ting, analyserar och kanske ibland överanalyserar... men jag har i alla fall kommit fram till att jag som många andra behöver mer tid... Tid till sådant som jag mår bra av. Till att börja med ska jag vara ledig fredagar under april och maj månad vilket ska bli otroligt skönt! (Sen har jag funderingar och planer på vad jag ska göra resten av mitt liv, men det behåller jag för mig själv ett tag)
Vad ska jag göra med den extra tiden då? Jo, jag har tänkt använda den till att i lugn och ro hinna med "hushållet" lite bättre, ta hand om min hälsa mer. (Kunna känna att min motion inte inkräktar på mina "måsten", vilket jag ofta kan känna tyvärr) Självklart ska jag ägna mig åt mitt goa lilla barnbarn, som är en riktig tidstjuv (när han är här flyger tiden iväg för man vill ju helst bara mysa och prata med honom) men samtidigt den sötaste lilla tidstjuven som finns. Fast han ger energi också! Positiv energi! När man ligger på soffan efter en tuff arbetsdag, kroppen känns som bly... så kommer han och hälsar på... inte kan man ligga i soffan då ;)


Jag hoppas kunna lägga lite mer tid i min lilla ateljé också. Bekanta mig mer med min nya symaskin som jag hittills bara hunnit använda två-tre gånger... Men den verkar bra och jag är nöjd så här långt. Har sytt ett par kuddfodral och ett par byxor till Lillprinsen. 

Ja, det var en uppdatering på mitt liv, just nu... Inte det mest inspirerande inlägget, men det är så det är nu ;) 
Hoppas ni har det bra! 


Maria

5 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Men du lilla snutt vad söt han är.. <3

    Å vad bra att du går ner lite i tid ett tag! Det är viktigt att lyssna på kroppen.
    Å jisses så mysigt det ser ut med frukost på sängen på hotellet. Det har jag aldrig testat.
    Vilken himla otur med hemaburgaren och åååååå den showen skulle jag vilja se.
    Stor kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att få en liten kik i vilket fall! Ha det gott!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja det gäller att hitta balansen i livet. så det är bra att du känner efter och inser att du ska ta det lite lugnare. Vilken liten sötis han är då, förstår att mormor är stolt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Heeeej!
    Ja, går i samma banor här med... Just nu är jag deltidssjukskriven då jag inte riktigt hinner med livet kan man säga...
    Så himla mysigt med din lille prins, livets efterrätt har jag hört :)
    Skönt att du kan gå ner i tid ett tag.
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Viktigt att vara rädd om sig själv, skönt att jobba lite mindre. Så söt liten, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...