söndag 6 mars 2016

Stockholmsweekend på tu man hand med storhetsvansinne

Årets första "på tu man hand-helg" 


fredags efter att vi checkat ut från jobb, jag och Mannen i mitt liv, checkade vi in på hotell. Årets första hotellvistelse, faktiskt. En hel weekend med två nätter i mysigt hotellrum. 


På fredag kväll gick vi bort till NK och tog in varsin burgare, "Hamburgare de la truffe". Superdupergod, men jag skulle ju ha bett om att fått den välstekt... 

Vi avrundade kvällen med ett glas champagne inne i Sturegallerian innan vi ganska så tidigt (för att vara en fredag i storstan) kröp ner i sängen. Efter en lite sömnfattig natt där min mage gjorde uppror efter den där burgaren som var lite för röd, så vaknade vi upp till en lite grådisig dag. Det blev en lugn lördag, jag sov ikapp lite förlorad tid, efter frukosten och tog hand om min "skitmage" om man så säger. (Hädanefter ska jag ALLTID be om en välstekt burgare).


Vid lunchtid gick vi ut för att stoppa i oss lite käk, och så shoppade vi lite. Bland annat ett par söta pyamaser (från Newbie som har så mycket fint!) till lillprinsen, han var i behov av sådana. Hade vuxit ur flera stycken och är lite kräkig av sig, så de går åt... Så köpte vi en uppsättning till av Newportbesticken som vi har, så nu har vi tolv av varje. Med en stor familj fungerar det inte att ha bara sex uppsättningar av finbesticken ;) 


Efter shoppingen piggnade jag till lite i alla fall och magen lugnade ner sig (Kanske var det shoppingtarmen, som spökade? Och inte den halvråa burgaren? ;) och tur var väl det eftersom lördagskvällen varit uppbokad sedan någon gång i November tror jag. Efter dusch och smink så begav vi oss bort till Hamburger Börs.

Faktiskt vårt första besök där. Vilken vacker lokal! Och vi var såklart där för att se showen Storhetsvansinne med Niklas Strömstedt. 

Vi hade bokat showpaket med mat och avnjöt en god trerättersmeny innan själva showen. Jag hade inga som helst förväntningar på något den kvällen (lite på grund av att jag fortfarande var ganska trött) men först så blev vi positivt överraskade av att maten var så god. Varmrätten till exempel, grillad tonfisk...mmmm....

Men sen vet ni... Åh vad vi blev tagna av showen... Verkligen en superbra show! Niklas bjöd på sig själv med skilsmässor, exfruar och exfruars exmän m.m och så bjöd han ju på fantastisk musik förstås! Riktigt riktigt bra. Jag har aldrig varit något direkt fan av Niklas, men vissa låtar har man ju hört hur mycket som helst av och när man såg honom i Så mycket bättre, och sedan hörde talas om showen... ja, då bokade vi för att ha något kul inbokat. På den vägen var det och det var verkligen en show värd att se! Man rycktes med i de dragiga låtarna och blev tagen av vackra texter och skrattade när han bjöd på sig själv. Får ni chansen att se showen, så G Ö R det! 

Storhetsvansinne kanske man inte kan kalla det... men kanske lyxigt i alla fall... att vi hade beställt upp frukost på vårt rum söndagmorgon... Det var ju så att Mannen i mitt liv kom på för någon vecka sedan att vi skulle ju vakna på hotellrum när det är Vasaloppet... 

Jag kom på den briljanta idén med frukost på rummet, eftersom jag vet att Mannen i mitt liv helst missar så lite som möjligt av Vasaloppet fram till målgång. 

Så strax innan starten knackade det på vår hotelldörr och några minuter senare mumsade vi frukost på sängen. Lyxigt och bekvämt. Sedan gjorde vi oss iordning och checkade ut i god tid och Mannen i mitt liv missade kanske totalt 45 min av Vasaloppet. Målgången hann han gott och väl se hemma i soffan. (Om det nu var så mycket att se ;)


Ja det var denna helg det... Ja, jag hann faktiskt med att sy ett par kuddfodral, när vi kom hem också ;) Testade nya maskinen lite. 


Maria

10 kommentarer:

  1. Låter som en mysig helg. Förutom magen då! Trist, sånt där påverkar så mycket. Jag är inte heller nån större fan av Niklas musik, men är ändå sugen på att se showen. Säger som du, mycket tack vare Så mycket bättre.

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg. Flott hotellrum ni fick, rosa det gillar jag. Synd på magen bara sånt är så trist. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Ni är verkligen duktiga på att göra saker tillsammans, det är ju så bra att göra det.. Synd med magen bara. Jag skulle verkligen vilja se Phantom of the opera som kommer igen till Stockholm i höst, så jag hoppas mannen kan hitta någon lucka i sitt fullspäckade schema, så vi kan åka dit.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. you werent is beautiful Maria,have a nice day,Patricia

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig helg och vilken tur att du piggade på dig så fort.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg (förutom att du fick ont i magen av burgaren). Sååå mysigt att bara vara, äta en frukost ihop, shoppa,gå på något roligt och bara ha det fint. kram

    SvaraRadera
  7. Åh vilken mysig helg Maria! Ska också ta och boka något, vi har varit ihop i 20 år i sommar...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar helg ni har haft Maria...
    Ni är så underbara på det sättet du och mannen i ditt liv :)
    Jag måste införa det i mitt och mannen i mitt liv livs :)
    Ha en mysig fredagskväll och helg.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Åh vilken mysig helg! Hoppas även denna är mysig med lite mellomys kanske :-). Kram Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...