söndag 27 mars 2016

Påskfrid

Likaväl som vi pratar om julefrid...


Så visst måste det väl finnas något som kan heta påskfrid??? Åtminstone är det vad vi befinner oss i här hemma i Villa Wiker. Ingen stress, ingen press... Det sista till påskbuffén igår,fixade jag med i lugn och ro i köket under njutning. Gillar att fixa med mat och sånt när jag tycker att jag har all tid i världen. Typ. Jag hann hjälpa påskharen inför gårkvällens dukning också, tillverka små placeringskort i form av små papperspåsar.  Påskharen hade ordnat med biobiljetter till biofantasterna och trisslotter till de "gamla". (Det gav en vinst i form av hela 90Kr sammanlagt ;

Till Lillprinsen hade påskharen fixat med både en galande kyckling (som vovven var mäkta avundsjuk på) och vårfräsch outfit...


När vi satt ute på porchen, jag och Mannen i mitt liv, i vårsolen och njöt av en varm äggtoddy och av att ha det så himla bra,ja då dök även den nya lilla familjen upp. 


Och stackars lillprinsen han hade fått en förkylning, stackars liten... Hostade och snorade lite men var glad ändå. 

Lugnt och stilla. Avkoppling för både stor och liten.


Dukade gjorde jag tidigt på eftermiddagen. I jeansblått och med lite rosa tulpaner. Jag är inget fan av gult, så här blir det inte gult heller bara för att det är påsk...  



Jag gillar verkligen mina bestick och servetter från Newport. Och sist jag var på Newport köpte jag servettringar till också. 


Vi tog ett glas bubbel och lite tilltugg innan det var dags för påskbuffén. 






I år blev det bara fisk och skaldjur, samt vegetariskt. Inga köttbullar och ingen prinskorv. Bara massa lax i olika former, räkor, flera sorters sill, en svampomelett och lite annat smått och gott.  Jag hade tagit mig tiden att servera det snyggt med etiketter.

Jag gillar att duka snyggt även om det "bara" är närmsta familjen som äter.


Mätta och nöjda så slappade vi lite innan det blev en tidig sänggång. Strax innan 22, så låg jag med kudden på huvudet. Väldigt trött men nöjd över att ha haft en skön avslappnad påskafton. Tillsammans med nära och kära. Precis som det ska vara!
Det var vår påskafton, hoppas ni hade en lika bra dag! Idag har vi varit till Stockholm en sväng i presentärenden, badat och precis avslutat och plockat undan efter en utsökt hamburgermiddag. Kolgrillat... Mums. Gott med något annat än påskmat! Nu blir det fortsatt soft och ett glas rött innan sömnen knackar på dörren...


Ha en fortsatt fin påskhelg!


Maria



3 kommentarer:

  1. Åhh vilken härlig påsk. lugnet och friden och det där att inte ha krav på sig utan bara vara och mysa, det borde man ha oftare. Stackars lilla Vilde. Hoppas han kryar på sig snabbt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Å så fint du gjort! Vi hade lugn påskafton igår hemma med lite sill o ägghalvor ostpaj, konstaterade att när jag sett mångas dignande påskbord så har vi nog aldrig ätit så "jul-likt" spm många gör, lyckligtvis eftersom julmat inte alls är min grej. Skaldjur, fisk o sill är toppenbäst! Saknar min dotter förstås såna här dar (hon som dessutom legat matförgiftad i 40 timmar långt därborta i USA, gah för avstånd) kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint du dukat! Mysigt m ed påskmiddag. Vi firade aftonen med goda vänner utan påskmat men med oxfilé :)
    Ha en fortsatt fin påskhelg! Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...