torsdag 24 mars 2016

En skärtorsdag med fredagskänsla-extraallt (förutom fiskdamm...)


Skärtorsdag! 

Arbetsveckan kunde inte ha slutat bättre! En toppendag med ett lågt barnantal och relativt mycket hög personaltäthet. En sådan där glad dag med "fredagskänslaextraallt"!  Inte en sur min någonstans idag, tror jag. Ja, det skulle vara i så fall, när ett barn (typ 3år) insåg att det inte skulle bli någon fiskdamm, som hen bestämt trodde att jag utlovat. Jag fattade ingenting när hen frågade "När blir det fiskdamm?", mitt i lunchen. Jag undrade hur hen kunde tro att vi skulle ha det just idag och förklarade att vi kunde kanske ha det en annan dag, men att idag skulle vi inte ha det. Hen påstod då väldigt bestämt att det hade ju jag sagt... J A G ???? 
Nu fattade jag än mindre... Jo, jag skulle visst ha sagt det när vi hade samling. Och där trillade kronan ner på den här mycket tröga fröken... Jag hade ju sagt att vi skulle viska när vi läste en ramsa som vi alltid gör. Och troligtvis så uppfattade hen att jag sa att nu ska vi fiska... (jag måste ha varit väldigt otydlig i mitt uttal???! ;) Jag försökte förklara att hen nog hade hört fel när jag hade sagt det där om att viska. Men nej, inte hade hen hört fel! (Hur kunde jag tro det liksom??? ;) Jag förstod att vi inte skulle komma längre i den här diskussionen och hen tittade lite smått trumpet på mig en liten stund, men strax var även den sura minen borta ;) 
När jag kom hem planterade jag uteblommorna som nu står utanför dörren. Lite mera påsk-känsla!  Och så fick jag ju besök av tre söta påskkärringar också förstås!  Nu är jag högst i valet och kvalet om jag ska ta kvasten och bege mig till mina medsystrar på Blåkulla eller om jag ska ta med mig Mannen i mitt liv ut i badet. Fast att dricka champagne när man sitter på kvasten är nog varken lagligt eller lämpligt...

Så jag väljer helt klart badet! Det är ju fredagskänsla med extra allt, så jag fortsätter på den linjen! Glad påsk på er alla!



Maria

8 kommentarer:

  1. Åhh, just en sån dag som vi oxå haft på jobbet. Dessa dagar förgyller tillvaron. Härligt med ert bad och bubbel, det är verkligen skönt. Klart du ska få en svart petunia av mig. jag har ju sååå många. Vi ska ses när det är dax. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig jobbdag du haft. Min var också bra, vi var på bio med barnen.
    Klart vi måste höras av snart, och jag hoppas och tror att vi ska få till en träff innan sommaren. Har ju inte varit på topp, så några datum har vi inte kollat på ännu. Men vi känner oss piggare och piggare och det känns toppen.
    Är på landet och ser fram emot några sköna dagar här.
    Tack för kommentaren hos mig, jag saknar dem:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Underbart med fredagskänsla! Jag har med fredag i huvudet idag :)))

    Krukorna har jag köpt i varohuset karlsson i morgongåva.
    Dessa varohus finns i upplands väsby och andra ställen. minns inte riktigt var.
    men kolla här http://www.karlsson.se/

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en riktigt skön och glad påsk. Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Härlig dag på jobbet. Hög personaltäthet och lågt barnantal hör ju verkligen inte till vardagen i förskolan.

    Fredagskänsla är fantastisk. Hoppas att du får många påskägg.

    Ha en fin påsk.
    Krmais.

    SvaraRadera
  6. Bra arbetsdagar betyder så mycket, det speglar av sig i så mycket annat :)
    Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg med dina nära och kära fina Maria.
    Varm Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Fiskdamm tål att tänka på till nästa påsk!!

    Önskar dig en ljuvlig påskhelg Maria!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Det var därför jag inte såg dig i torsdags......he, he.....Härligt med långhelg och få njuta av ledighet. Önskar dig en riktig Glad Påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...