onsdag 2 mars 2016

Vårmånaden är här! Och månadens inlägg ett faktum.

Välkommen Mars! 


Ja, egentligen var det ju igår som månaden mars drog igång! Men jag är ju lite som jag är just nu... hinner inte allt jag vill eller ens borde för den delen heller... så inte blev det någon bloggtid över igår inte ;) 

Lustigt nog, så var det just det HÄR inlägget som blev Februari månads inlägg... (Ni slipper fotot på mig, som fanns med i inlägget ;) Inlägget där jag funderade på om jag skulle lägga ned bloggen, inlägget där jag berättade att jag inte hinner med att skriva något sånär vettiga inlägg, i samma utsträckning som förr... Och med alla positiva fina ord som ni lämnat på bloggen och i mejl, så känner jag att det inte är dags än... Det är inte dags att släcka ner för gott i alla fall. Det kommer nog fortsätta så här ett tag framöver. Med inlägg lite mer då och då istället för regelbundet. Just detta med "Månadens inlägg" kom ju lite av min bloggtorka, faktiskt. Då har jag i alla fall ett ämne klart per månad ;) 

På stark andraplats   kom inlägget där jag hade funderingar kring köksön. Jag kan bara konstatera att det verkar som de flesta som läser min blogg uppskattar de inlägg där jag visar inredning? Så ni får ett par bilder idag med. Från köket.  Jag och äldsta dottern har varit ensamma hemma sedan i söndags, och jag har rensat och röjt lite. Sålt lite saker på byns Facebook-loppis. Hämtat ut en fin ny lampa till köket, fått upp sprillans nya gardiner och så köpte jag en underbar vas på MIO i söndags. Och nya kuddfodral, men de syns inte på bild.
Jag blev så vansinnigt sugen på att släppa in ljuset så mycket det bara går nu! Mars är ju vår och det har ljusnat rejält! Egentligen gillar jag inte Mars, men jag känner att i år gör jag faktiskt det. Januari och Februari var så tunga, så det känns som att nu lättar det verkligen. Jag tänker strunta i de där typiska bakslagen med 40 cm snö, som kommer att komma... Jag tänker att jag ska le och tänka "Ja, ja... det är snart borta igen". Ja, så tänker jag. Och nu tänker jag dricka klart mitt kaffe (Hade egentligen tänkt åka in till IKEA för att köpa barstolar, men fick sådan beslutsångest på vilken höjd??? Så väntar och låter Mannen i mitt liv ta det beslutet ;)  och invänta familjemedlemmarna som varit på liten fjällsemester sedan i söndags. Det är ju dessutom så att Mannen i mitt liv skulle slinka in i symaskinsaffären när de passerar genom staden för att hämta upp min nya maskin, som ju faktiskt Ä N T L I G E N  har kommit! 


Så ni kan ju gissa vad jag ska göra ikväll??? ;)


Maria 

6 kommentarer:

  1. Snygga gardiner. Klart man vill ha ljus och luft nu när det är vår. Jag gissar på pussa gubben.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag var också på Mio i söndags och köpte en vas, den genomskinliga bubbelvasen. Hoppas nu skidåkarna kommit hem ordentligt och att du fått din älskade symaskin. Och wow så snygga gardiner du hängt upp, så vårligt och fräscht. Ibland an jag sakna gardiner i köket.
    Hoppas att det inte blir 40 cm snö hos er nästa helg :) Gillar inte bilåkning i snöoväder:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mycket tjusigt du inhandlat!! Jag hat också dessa gardiner... Dom är sååå fina!=)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du tittar in lite då och då! Alltid kul att få en liten uppdatering!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får mycket kul med din nya symaskin! Jag ser fram emot att se resultatet. Speciellt de små babykläderna om du vill visa dem.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Japp, nu är det mars och tiden bara rinner iväg. Så även om det skulle komma snö igen så försvinner det nog lika fort igen, inget att hänga upp sig på.
    Kul med lite nytt till hemmet och ny maskin!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...