tisdag 29 mars 2016

Påsken i vårt kök

Kökets påskpiff...


Hortensiorna och de Engelska pelargonerna fick sätta påskens färg i köket. Rosa! Som förra året. Och året före det...

Jag har inte mycket piff och pynt alls, till påsken. (Därför går det fort att plocka fram även om man är seg i starten ;) Några fina porslinsägg i vitt med svart mönster, lite fjädrar i riset. Rosa tillsammans med små pärlhönsfjädrar.  Lite ägg i riset också.

Nä, som sagt inte så mycket påskpynt, direkt. Och inget gult och orange... Däremot gillar jag att piffa och fixa lite vårfräscht. Som att byta gardiner och kuddfodral. Jag är jättenöjd med de här vackra längderna. Vita med grå paisleymönster. (Jag och paisley, ni vet...)


Så var det ju så lyckat att jag hittade så passande kuddar till från ett annat ställe! De grå kuddarna med stjärnan köpte jag som julkuddar för några år sedan. Ni ser, om man inte har så otroligt "juliga" julkuddar så kan de bli påskkuddar också ;)

Vårblommor är aldrig fel! Tulpaner är ju väldgt vårligt, t ex. 
Jag har blandat i lite grönt till de rosa tulpanerna. Det gav mycket mera liv. Jag brukar oftast köpa vita blommor, men i år har det blivit mycket rosa. Har kanske behövt lite färg i tillvaron? ;) 
Ja, så ser vårt kök ut nu i påsk. Påsken är väl egentligen över, men barnen har ju påsklov, så helt slut är det väl inte?? ;) Piffet får nog vara kvar till helgen i alla fall. 

Påskpyntar ni? Eller vårpiffar ni? 


Maria

6 kommentarer:

  1. Vad fint du har i ditt kök. Påskfint!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Jättemysigt hos dig, gillar dina gardiner jättemycket. Jag köpte ett par till vardagsrummet på Gripsholm i Hunnebo, men ångrade mig och lämnade tillbaka.
    Lite påskpyntat har jag här hemma, men det åker väl bort snart.
    Nu ska jag ta på mig trädgårdsbyxorna och hugga tag i sekatören innan regnet kommer.
    Kram vännen och ha en fin dag.
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket påskfint kök du har, själv har jag plockat ner allt påskpynt här på morgonkvisten, så nu blir det att vårpiffa.... Har också plockat in en hel del rosa i år, känns mjukt mot allt det svartvita. Fin vecka till dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. härligt med färger och pyntet är jättefint :)

    SvaraRadera
  5. Så påskfint du har det i köket!
    Det blir inte mycket pynt för min del. Använder gärna vårlökar för att få vårkänsla inne :)

    Hoppas du hade en härlig påsk helg!

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Jättefint pyntat! Jag gillar rosa och köper gärna den färgen på blommor. Stort gilla på dina galet snygga gardiner också, passar perfekt in i miljön! Bra val!! Och vilken tur att hitta kuddar som passar så bra till - perfekt.

    Många påskkramar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...