fredag 4 mars 2016

Förälskad i nya mattan och trevlig helg!

Mjuk och gosig att gå på...
Det är vad den är, den nya mattan! Vardagsrumsmattan, som vi äntligen fått på plats.
Ja, i och för sig har den ju legat på plats en vecka eller något sånt. Men det tog lite tid för oss att beställa den... ;) 

Den passar verkligen som en smäck till nya sofforna och det gjorde sig riktigt bra med en rejält stor matta. Vi tittade runt lite på olika mattor, och jag var lite inne på att köpa en dyrare matta (tänker ju lite mer kvalitet nu förtiden ;) som  kanske kan hänga med lite längre.
Men antingen var de inte tillräckligt stora, eller så var det fel färg eller fel mönster... 
Just den här var faktiskt den som var mest perfekt! Och billigast av alla vi tittat på. Och speciellt Mannen i mitt liv tyckte bäst om den här. Jag hade i och för sig kunnat tänkt mig en annan, men med facit i hand så blev den här toppen! 
Med tanke på att vi rätt ofta har småbarn i huset och dessutom en hund, så känns det rätt smart att inte lägga en halv förmögenhet på en matta.

Vi köpte den hos MIO och hade lägligt fått 300 kronor i rabatt också så mattan var ett riktigt fynd faktiskt! 

Mattan är 2 x 3 meter och man kan ju tro att den skulle göra att rummet som inte är jättestort från början, skulle upplevas som mindre? Men det är precis tvärtom. Den stora mattan liksom "drar ut"  rummet känns det som. Och så får ju hela soffgruppen plats...

Se själv, skillnaden mot den förra...



Jag funderade ju på om vi skulle byta ut soffbordet mot ett svart i trä med glasskiva istället, lite mer samma stil som vårt vitrinskåp. Men det får bero. Tycker nog att det här nätta glasbordet bryter av lite stilmässigt. 

Dessutom har jag köpt ett runt i samma serie, som står som "sideboard/hörnbord" mellan soffa och fåtölj. Det blev riktigt bra! (Nu är det "bara" lampan där som ska ha ny skärm....)


Ja, vardagsrummet har blivit riktigt trivsamt! Vi har fått till det som vi vill ha det ;) Är faktiskt lite förälskad i den där matta! (Och resten där med;)

Och nu är det äntligen helg igen ;) Men för oss blir det inte så mycket häng i vardagsrummet, denna helg. Vi har lite annat inbokat =)


Trevlig helg på er! 


Maria

11 kommentarer:

  1. Sååå snygg matta! Här är vi i behov av ny matta till vardagsrummet, men har inte börjat kika runt på vad som finns än. Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. hello Maria , as always, everything beautiful in your home , good weekend, Patricia

    SvaraRadera
  3. Men oh vilket vackert vardagsrum du har. Mattan är fantastisk och du har en otroligt fin stil hemma. Så glad jag fann din blogg. Ger mig inspiration.
    Trevlig helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Suuuuperfin matta som passade som en msäck där i ert finna vardagsrum!
    Är på jakt efter en annan till vårt med då den fårn House Doctor verkligen blekts så...
    Ha nu en fin fin helg!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Hej min vän.
    Mattan är UNDERBAR! och det är också ert vardagsrum, så himla fint.
    Jag vet att jag har sagt det förr, men säger det igen. Du har liksom det där lilla extra för att det ska bli perfekt!
    Hoppas allt är bra med dig och att du får en mysig fredagskväll och helg!
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg matta.Nu blev jag sugen på ny matta i TV rummet.Trevlig helg.Kramiz.../ Agge

    SvaraRadera
  7. Fint med den stora mattan. Vilken skillnad. Nu blev jag sugen igen på att byta ut våran.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Kanonsnyggt! Riktigt fin matta. Passade super!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Vad snygg den är, passar in riktigt bra!

    SvaraRadera
  10. Så fint, snygg matta förstår att du är nöjd. Och skåpet är ju superfint. Kram

    SvaraRadera
  11. En sån underbar matta ni har köpt... Ser så härlig och skön ut. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...