onsdag 17 februari 2016

Lillprins och lill-lördag

Igår förgyllde han vår kväll...


Vår Lillprins och hans mamma var här igår kväll och tisdagsfikade. 5170 gram kärlek, det är vår lillprins! Lillprinsen som blev hela två månader igår.


Han är så go och glad, nästan alltid supernöjd! Knorrar lite när han är hungrig bara, annars är allt frid och fröjd för det mesta, verkar det som. Och jag minns tydligt att både hans mamma och alla hans tre mostrar var likadana, faktiskt. Det är så ljuvligt att få vara hans mormor. Så mycket kärlek att känna hans hand i sin, då han ligger i soffan och sover mellan mormor och morfar. Så underbart att småprata md honom och få söta leenden till svar.

Ja, det är något alldeles speciellt det där med barnbarn. Jag förstår nu, vad folk menar med "livets efterrätt". Jag som egentligen inte hade tänkt mig att bli mormor än på några år... Kan inte tänka mig att inte vara mormor nu ;) 
Annars då? Ja, idag är det ju lill-lördag. Och vi ska faktiskt ut på lite trevligheter ikväll, jag och Mannen i mitt liv. Sällan vi är iväg på roligheter mitt i veckan, men ikväll är det alltså dags. 

Ha en riktigt fin lill-lördag! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Men åh en sån ljuvlig liten guldklimp!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Förstår att han förgyller ert liv, så himla go och söt

    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt ljuvlig :-)! Själv får jag nog vänta på livets efterrätt då jag var sent ute med att skaffa barn ;-). Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar liten sötnos! Föstår att han betyder mycket!!! Så fin! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken liten gos!
    Tiden går fort och snart kryper han runt.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Hej min fina vän....
    Han är så vacker så det finns inte :)
    Jag förstår att du är stolt och lycklig!
    Hoppas du har en mysig kväll :)
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Så söt, förstår att du njuter kram Diana

    SvaraRadera
  8. Men åååå...ååååå vilka ljuvliga bilder o även fast jag ABSOLUT INTE vill bli mormor än så lääängtar jag med..;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...