tisdag 23 februari 2016

Kanske är det bara dags att lägga ner...?

Hallååå.... 


So long time... Kanske inte ens så ni känner igen mig längre? Det där med bloggandet har varit långt från prio ett hos mig, som ni nog märkt. Ibland går det några dagar mellan inläggen, och nu är det nästan en hel vecka sedan sist. Jag funderar ju av och till om det är dags att lägga ner bloggen. (Har tänkt tanken på att avsluta den och börja om på nytt med...
Ibland har jag saknat inspiration att skriva vettiga inlägg (något så när vettiga i alla fall) men på sista tiden har jag inte riktigt känt att tiden räckt till. Därav har jag också varit väldigt dålig på att läsa och lämna hälsningar hos er andra. Eller rättare sagt riktigt U S E L på det. Sorry... Tackar stort för att ni tittar in här och lämnar spår i alla fall! Det gör att jag måste försöka få till någon rad idag. Snor åt mig lite tid ;) 
Vad gör jag med tiden annars då? Jobbar ju heltid och har börjat prioritera motion och hälsa allt mer. Försöker "hinna ikapp" med en del saker här hemma som jag inte riktigt hunnit med. Umgås med familjen. Gosar med barnbarnet så fort tillfälle ges.  Tja... tar vara på livet helt enkelt. Lite extra mer än vad jag kanske gjort förut. Eller börjat ta hand om mig själv mer. (Köper numera t o m lyxiga ansiktskrämer, som jag aldrig brytt mig om tidigare)
När det går en tid mellan inläggen blir det också svårt att liksom komma till skott och komma på vad man ska skriva om... Jag skulle ju kunna berätta om den stora släkthelgen vi hade nu i helgen, om bordet jag köpt till vardagsrummet, om att jag kapitulerat vad gäller stolarna intill spisen... Men så ska det helst vara en passande bild och så känns det som att det inte finns tid... Och inte vet jag om det kommer att bli mer tid framöver nu när jag precis beställt en ny symaskin... ;) 

Kanske är det bara dags att lägga ner bloggen??? Eller så kommer jag plötsligt tillbaka och skriver som aldrig förr? Vi får se ;)



Maria 

12 kommentarer:

  1. Är det ok att kopiera ditt inlägg ;-) det kan gå dagar nuförtiden att göra inlägg
    Men näääääj du får inte sluta blogga och heller inte känna ett inlägg måste lev varje dag...
    Galet är den lille Godingen redan två månader
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Ja du vännen, man har olika skeden i livet. Tid för blogg, tid för sig själv, tid för familj och tid för annat. Huvudsaken är att man mår bra och tycker att det man gör är roligt och meningsfullt. Vad kul med en ny symaskin, det är ju ändå din stora passion. Hoppas du gör några inlägg lite då och då kanske.man vill ju se och följa ert bygge och bli inspirerad av dina härliga inredningstankar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Neeeej, lägg inte ner. Gör bara inläggen när du själv vill, och om vad du vill ( vilket du gör redan nu i och för sig... ) Precis som du satsar jag just nu på välmående mer, både genom kost och träning, och om ett par dagar är det dags att ta mig igenom "mandomsprovet"... Så jag bloggar när jag har lust och tid, och precis som du även där; Kommentarerna hos er andra blir mer sällsynta.
    Ha det gott, vännen! Kram Kate

    PS. Lill-Prinsen är gudomligt söt.... <3

    SvaraRadera
  4. Edvina fr sysidan24 februari 2016 11:00

    Ny symaskin?!!! Gissar att det är en overlock för att sy i mjukistyger till den lille......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag har beställt en ny overlock, då jag plötsligt kände att det var dags att byta ut min nuvarande. Och visst är det mycket för att sy i mjukiskläder till den lille :)
      Kram/maria

      Radera
  5. Not give up Maria, I love your blog,have a nice day,Patrciia

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt att du känner så! Din blogg är ju underbar. Jag kan känna igen mig ibland faktiskt... Kram

    SvaraRadera
  7. Här är en till som känner igen sig;) som med allt annat i livet så har var sak sin tid ...när man väl tänkt tanken och formulerat den då är man nog redan på väg mot nåt nytt ... Jag gillar den blogg jättemycket men har full förståelse för dina prioriteringar !ha det fint kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vad kul att se dig igen! Har saknat dig! Jag hoppas verkligen inte att du lägger ner. Men jag måste ju samtidigt säga att det inte får kännas som en press. Det ska ju kännas bra. Och sen är det ju förstås bra att prioritera sin hälsa!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Det är inte alltid man hinner blogga eller har lust. Jag har nog inte läst din blogg tidigare men fann den genom en annan blogg idag. Blev riktigt road och tycker om din stil i den. Kommer att titta in flera gånger. Du är välkommen in till min blogg.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. Nej, nej. Lägg inte ner din blogg! Jag tycker det är inspirerande att läsa dina rader ...det räcker med att du skriver när du hinner . Jag håller upp min energi bara (?) för att andra orkar med det. Skriver sällan och mycket mindre än förr...men jag är ju tillbaka! Ha det bra med den lilla söta barnbarnet, om du bara visste hur lycklig du är ...det är det enda jag ser fram emot från min äldsta...men ehhh han är inte så värst sugen på det.;-) Kramar!

    SvaraRadera
  11. Det går upp o ned kanske hittar du tillbaka om ett tag? Vi får hoppas det! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...